Nová Česká limuzína Škoda Slavia postavená a navrhnutá pre indický trh, podobne ako Kushaq, sa predstaví s veľkým vnútorným priestorom, motormi TSI a tým najlepším z filozofie Simply Clever.
zdroj: Škoda
Automobilka Škoda nám v ostatnom čase dáva pekne najavo, že s indickým trhom má veľké plány. Toto je jediný spôsob, ako vysvetliť svoj veľký záväzok voči projektu INDIA 2.0, ktorý zahŕňa štyri úplne nové vozidlá špeciálne navrhnuté a vyrobené pre len pre Indický trh. Prvým z nich bola Škoda Kushaq, kompaktné SUV zrodené z platformy MQB-A0-IN špeciálne pre tento trh. No tento model nebude rozhodne jediným modelom, ktorý sa zrodí z tohto nového základu.
V celkom ešte veľkej vzdialenosti, ale predsa prichádza aj automobil v karosárskej verzii sedan, ktorý je už známy pod menom Škoda Slavia.
Oveľa viac ako Rapid
zdroj: Škoda
Je možné, že tento názov vám už znie povedome, pretože česká značka nám už minulý rok ukázala kuriózny koncept, ktorý vytvorila jej Škoda Academy v podobe verzie Spider aktuálnej Škody Scala, kde bol v podstate prvýkrát použitý tento názov. Názov Slavia sa taktiež nesie z prvých bicykloch, ktoré zakladatelia Škody Václav Laurin a Václav Klement začali vyrábať v ich začiatkoch. Teraz to chcú obnoviť tentoraz pre sériové auto trochu iné… Limuzínu, ktorá je o niečo väčšia ako súčasná Škoda Rapid.
Z tejto konkrétnej fúzie sa teraz zrodil tento priestranný sedan segmentu D, ktorý bude sprevádzať Octaviu a Superb , čo sú v Indii vysoko cenené modely. Jeho elegantná silueta a predná časť s prvkami pripomínajúcimi nedávny 100 % elektrický Enyaq iV , vrátane elegantných svetlometov, veľkorysej masky chladiča, vynikne taktiež veľkým kufrom s objemom 521 litrov.
Práve táto Slavia so šírkou 1 752 mm, výškou 1 487 mm a rázvorom 2 651 mm vyniká viac než dostatočným priestorom pre rodinu, v ktorej vynikne veľmi široká zadná časť. Jeho interiér navyše sprevádza celkový dizajn, ktorý pomerne dosť pripomína novú Fabiu s charakteristickými okrúhlymi vetracími otvormi na koncoch modernej palubnej dosky so zdanlivo plávajúcim horizontálnym ozdobným lemovaním, ktoré k nim siaha.
K dispozícii je tiež veľkorysý centrálny dotykový displej pre informačno-zábavný systém, ktorý bude mať až 10″ palcov. Aj pod ním je línia pripomínajúca charakteristický gril Škoda. Samozrejmosťou bude tiež, aspoň v najvybavenejších verziách, digitálny prístrojový panel za multifunkčným volantom.
zdroj: Škoda
„Slavia prinesie dokonalú kvalitu konštrukcie, spoľahlivosť a zážitok z jazdy, “ povedal riaditeľ Škody India Zac Hollis. „Tešíme sa na podstatné zvýšenie našich výrobných objemov v Indii, kde Slavia bude hrať kľúčovú úlohu pri dosahovaní ešte väčšieho cieľa.“
Po mechanickej stránke bude Škoda ponúkať dva benzínové motory 1.0 TSI s výkonom 115 a 150 koní spojené so štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo voliteľným šesťstupňovým automatom, aj keď pre silnejší model bude k dispozícii aj sedem rýchlostná prevodovka DSG. V oboch prípadoch sa výkon prenáša na predné kolesá a je štandardne sprevádzaný systémom „Stop/Start“.
Premiéra už 18. novembra
Na indický trh sa táto Škoda Slavia dostane s príchodom roka 2022. Ako hovoríme, pôjde o exkluzívny model pre Indiu , aj keď by to nebolo prvýkrát, čo by po čase skončil „exkluzívny“ model, len pre jeden trh. Aj keď v skutočnosti značka uznáva, že ide o model, ktorý osloví nielen najnáročnejších zákazníkov v Indii, ale bude „ocenený aj na trhoch po celom svete“.