Nová Česká limuzína Škoda Slavia postavená a navrhnutá pre indický trh, podobne ako Kushaq, sa predstaví s veľkým vnútorným priestorom, motormi TSI a tým najlepším z filozofie Simply Clever.
Automobilka Škoda nám v ostatnom čase dáva pekne najavo, že s indickým trhom má veľké plány. Toto je jediný spôsob, ako vysvetliť svoj veľký záväzok voči projektu INDIA 2.0, ktorý zahŕňa štyri úplne nové vozidlá špeciálne navrhnuté a vyrobené pre len pre Indický trh. Prvým z nich bola Škoda Kushaq, kompaktné SUV zrodené z platformy MQB-A0-IN špeciálne pre tento trh. No tento model nebude rozhodne jediným modelom, ktorý sa zrodí z tohto nového základu.
V celkom ešte veľkej vzdialenosti, ale predsa prichádza aj automobil v karosárskej verzii sedan, ktorý je už známy pod menom Škoda Slavia.
Oveľa viac ako Rapid
Je možné, že tento názov vám už znie povedome, pretože česká značka nám už minulý rok ukázala kuriózny koncept, ktorý vytvorila jej Škoda Academy v podobe verzie Spider aktuálnej Škody Scala, kde bol v podstate prvýkrát použitý tento názov. Názov Slavia sa taktiež nesie z prvých bicykloch, ktoré zakladatelia Škody Václav Laurin a Václav Klement začali vyrábať v ich začiatkoch. Teraz to chcú obnoviť tentoraz pre sériové auto trochu iné… Limuzínu, ktorá je o niečo väčšia ako súčasná Škoda Rapid.
Z tejto konkrétnej fúzie sa teraz zrodil tento priestranný sedan segmentu D, ktorý bude sprevádzať Octaviu a Superb , čo sú v Indii vysoko cenené modely. Jeho elegantná silueta a predná časť s prvkami pripomínajúcimi nedávny 100 % elektrický Enyaq iV , vrátane elegantných svetlometov, veľkorysej masky chladiča, vynikne taktiež veľkým kufrom s objemom 521 litrov.
Práve táto Slavia so šírkou 1 752 mm, výškou 1 487 mm a rázvorom 2 651 mm vyniká viac než dostatočným priestorom pre rodinu, v ktorej vynikne veľmi široká zadná časť. Jeho interiér navyše sprevádza celkový dizajn, ktorý pomerne dosť pripomína novú Fabiu s charakteristickými okrúhlymi vetracími otvormi na koncoch modernej palubnej dosky so zdanlivo plávajúcim horizontálnym ozdobným lemovaním, ktoré k nim siaha.
K dispozícii je tiež veľkorysý centrálny dotykový displej pre informačno-zábavný systém, ktorý bude mať až 10″ palcov. Aj pod ním je línia pripomínajúca charakteristický gril Škoda. Samozrejmosťou bude tiež, aspoň v najvybavenejších verziách, digitálny prístrojový panel za multifunkčným volantom.
„Slavia prinesie dokonalú kvalitu konštrukcie, spoľahlivosť a zážitok z jazdy, “ povedal riaditeľ Škody India Zac Hollis. „Tešíme sa na podstatné zvýšenie našich výrobných objemov v Indii, kde Slavia bude hrať kľúčovú úlohu pri dosahovaní ešte väčšieho cieľa.“
Po mechanickej stránke bude Škoda ponúkať dva benzínové motory 1.0 TSI s výkonom 115 a 150 koní spojené so štandardnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo voliteľným šesťstupňovým automatom, aj keď pre silnejší model bude k dispozícii aj sedem rýchlostná prevodovka DSG. V oboch prípadoch sa výkon prenáša na predné kolesá a je štandardne sprevádzaný systémom „Stop/Start“.
Premiéra už 18. novembra
Na indický trh sa táto Škoda Slavia dostane s príchodom roka 2022. Ako hovoríme, pôjde o exkluzívny model pre Indiu , aj keď by to nebolo prvýkrát, čo by po čase skončil „exkluzívny“ model, len pre jeden trh. Aj keď v skutočnosti značka uznáva, že ide o model, ktorý osloví nielen najnáročnejších zákazníkov v Indii, ale bude „ocenený aj na trhoch po celom svete“.