48-voltová hybridná technológia Ecoboost Hybrid zasiahla najpredávanejší model spoločnosti Ford tak, aby bola ešte úspešnejšia a efektívnejšia.
Rovnako, ako mnohí iní výrobcovia, aj Ford má ambiciózny plán na elektrifikáciu celého svojho sortimentu. V skutočnosti v prípade tejto značky je cieľom mať aspoň jednu hybridnú verziu vo všetkých vozidlách, ktoré uvádza na európsky trh, až kým nebude mať celkovo do konca roku 2021 v Európe elektrifikovaných 18 modelov.
Ešte účinnejší a efektívnejší EcoBoost
Ford práve ohlásil, že prvýkrát predstaví vo Fieste svoju 48-voltovú technológiu EcoBoost Hybrid. Prírastok, ktorý zlepší výkon a predovšetkým účinnosť jeho slávnych motorov EcoBoost 1.0. Táto Fiesta Ecoboost Hybrid bude dostupná vo verziách s výkonom 125 a 155 koní a budú mať jemnú hybridizáciu. Bude pracovať s integrovaným štartovacím generátorom poháňaným pásom (BISG). Tento BISG použije túto energiu na pomoc tepelnému motoru poskytnutím väčšieho krútiaceho momentu a zrýchlenia ďalších pomocných elektrických častí vozidla.
Mild hybrid systém Vám umožní zvládnuť toto zaťaženie a dodávať dodatočnú energiu optimálnym spôsobom v každej situácii, čo pomôže nielen k väčšiemu krútiacemu momentu, ale aj vyššej odozve. Tiež zlepší účinnosť pohonných hmôt až o 5%. K tomu napomáha aj systém Start-stop.
Nový technologický arzenál pre Fiestu
Spolu s touto technológiou majú tieto Fiesty, ako aj zvyšok sortimentu, deaktiváciu valca a v prípade EcoBoostu 1,0 125 koní je k dispozícii aj s novou sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá umožňuje ušetriť až 15% paliva v porovnaní s predchádzajúcou generáciou EcoBoost s výkonom 100 k a šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Predbežné vydanie modelu Fiesta EcoBoost Hybrid ešte doposiaľ nie je známe. Očakávame ho niekedy na konci roka 2020, alebo začiatok 2021. Každopádne pôjde o veľmi vydarený kus, ktorý bude žať slávu, ako aj jeho spaľovacie verzie.