Ford Puma ST: Mačka, ktorá reve najviac, je tu!

Martin Slanina

Po vzkriesení v podobe crossoveru nás nový Ford Puma prekvapil variantom rovnako výkonným a športovým, aký jeho predchodca nikdy nemal.

Ford Puma je späť v kompaktnej crossover forme už od roku 2019. Už od začiatku produkcie sa hovorilo o niečom „živšom“ a tak sa na tento automobil pozreli ľudia z Ford Performance. A vzniklo tak „športové SUV“ s vyšším výkonom ako u jeho generačného predchodcu. Nie je to pecka?

Tento nový Ford Puma ST uzrel svetlo sveta vo virtuálnej udalosti, keďže ešte stále pretrvávajúca Covid-19 situácia neumožňuje cestovať novinárom do cudzích krajín. Vráťme sa ale k detailom, nová Puma ST sa na prvý pohľad odlišuje od pôvodného modelu vďaka vynovenej ST maske, prednému rozdeľovaču, zadnému spojleru, 19-palcovým kolesám alebo veľkému zadnému difúzoru. Všetky detaily sú vyhotovené v čiernej farbe, čo dodá autu športovú eleganciu.

Všetky tieto prvky samozrejme dopĺňajú rozšírené nárazníky, logá „ST“ rozmiestnené po celej karosérii a interiéri a dvojitý výstup výfuku, ktorý má byť ladený pre čo najlepší zvuk z motora. Pod kapotou sa bude nachádzať štvorválcová 1.5 EcoBoost s výkonom 200 koní a krútiacim momentom 320 Nm. Tento motor je priamo zdedený po poslednej Fieste ST.

Vďaka tomuto mechanizmu spojenému so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou deklaruje táto Puma ST zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 ​​s a dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h. Predstavuje sa tak ako jedno z najlepších automobilov vo svojej triede, ktoré si môžete vychutnať na horskej ceste, ale aj na okruhu. Z tohto hľadiska je rozhodujúci jeho podvozok optimalizovaný s 50% tuhšou torznou a stabilizačnou tyčou, špecifickými tlmičmi, o 25% rýchlejším riadením, o 17% výkonnejšími brzdami. Nová Puma má mať obuté Michelin Pilot Sport 4S, ktoré boli špeciálne vyvinuté pre tento model. Čerešničkou na torte je mechanický diferenciál s obmedzeným sklzom Quaife, ktorý je voliteľný a nájdeme ho v skutočne zaujímavom pakete Performance.

Vo vnútri modelu Puma ST vynikajú predné sedadlá, nesmú chýbať označenia Recaro po bokoch ako to je aj vo Focuse alebo Fieste ST. Vo vnútri však upúta predovšetkým 12,3-palcový digitálny ovládací panel, ktorý nám umožňuje konfigurovať rôzne pohľady a predovšetkým prepínať medzi jeho štyrmi jazdnými režimami: Eco, Normal, Sport a Track. 

Nový Ford Puma ST má byť k dispozícii vo viacerých zaujímavých farbách, no osobne ma zaujala farba Mean ST Green zobrazená aj na obrázkoch. Štandardne sa dodáva s rozsiahlou výbavou s prvkami ako adaptívny tempomat, automatické diaľkové svetlá, pomoc pri parkovaní so senzormi a zadnou kamerou alebo multimediálny systém s 8-palcovou centrálnou dotykovou obrazovkou, zvukovým systémom B&O a Apple CarPlay/Android Auto na pripojenie smartfónu. Jeho cena? Predpokladáme, že sa bude pohybovať od 34 000 eur.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Hyundai i20 N Line: Predzvesť modelu i20 N

Kórejské vozidlo segmentu „B“ debutuje v športovom výzore so sériou komponentov inšpirovaných rodinou Hyundai N. Je to predzvesť i20N? Na začiatku tohto roka sa uskutočnilo predstavenie novej generácie modelu Hyundai i20, automobil segmentu „B“ s veľmi nápadným dizajnom, ktoré si teraz vďaka príchodu úpravy N Line dokáže osvojiť športový nádych. Jedná sa o sadu komponentov inšpirovaných vysoko […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk