Originálny nemecký kompakt prichádza do svojej ôsmej generácie chladnejší a technologickejší ako kedykoľvek predtým a prvýkrát ho sprevádzajú elektrifikované verzie.
Golf je najúspešnejším európskym autom s viac ako 35 miliónmi kusov predaných počas siedmich generácií. Je to referenčný model v tomto segmente, s väčším rozšírením trhu a chce pokračovať v ceste s pevným krokom vďaka relé, ktoré je konečne už tu. A skutočne, po dlhom čakaní ôsma generácia Golfu uzrela prvýkrát oficiálne svetlo sveta na premiére, ktorá sa konala v Nemecku.
Čo je nové ?
Pokiaľ ide o uskutočnené dotyky, nové telo má o niečo ostrejšiu postavu, ktorá vám umožní zlepšiť jeho aerodynamický koeficient a predviesť športovejší štýl, zatiaľ čo na estetickej úrovni sa zdá, že sa inšpiruje najnovším konceptom značky GTE. Preto taktiež predstavuje niektoré funkcie zdieľané s VW Arteon.
Rovnako ako tento, predstavuje roztrhané bi-majáky – detail, ktorý sme očakávali, zahŕňajú aj nové funkcie LED osvetlenia, a to aj v časti grilu, vďaka čomu je nezameniteľný v noci.
Najväčšia revolúcia? Jednoznačne interiér…
Plne digitalizovaný kokpit, minimum klasických tlačidiel. Zabudnite na klasické meracie prístroje,nový Golf bude ponúkať už len Virtuálny kokpit, a to už aj v štandarde. Všetky tlačidlá ktoré ste niekedy našli stredovom paneli, nájdete teraz už iba v stredovom ovládačom displeji, ktorý bude v 2-ch verziách.(8 a 10 palcov). Tento infotainment a aj virtuálny kokpit disponujú novým systémom ID3 (Kvalita a rýchlosť).
Nemecký kompakt udržuje svojho vodiča vždy dokonale informovaného a okrem toho ponúka množstvo nových asistentov na cestách, ktorí úplne preniknú do obdobia autonómneho vozidla.
Cieľom spoločnosti Volkswagen nie je nič iné ako dosiahnuť autonómnu jazdu na úrovni 3 vo svojom novom Golfe. Napríklad sa očakáva, že Traffic Jam Assist umožní prevádzku v dopravných zápchach pri rýchlostiach až 60 km/h bez zásahu vodiča.
Päť elektrifikovaných verzií pre všetky chute
Na mechanickej úrovni si modulárna platforma MQB zachováva svoju základnú štruktúru, ale prijíma niektoré úpravy na účinnejšie prijímanie elektrifikovaných motorov.
Tieto verzie majú novú 48-voltovú technológiu , tú istú, ktorú už používajú rôzne špičkové modely skupiny na pohon všetkých svojich elektronických systémov, a to je nepochybne tvár, ktorá odlišuje Volkswagen Golf 8 od jeho predchodcov. Celkovo je v ponuke päť hybridných verzií s označením eTSI, ktoré využívajú túto technológiu a majú výkon 110, 130 a 150 koní.
Zvyšné dva sú zásuvné eHybridy a dorazia v dvoch výkonových stupňoch: Prvý s 204k a druhý Golf GTE s 245k . Obé sú vybavené novou lítium-iónovou batériou s výkonom 13 kWh, ktorá umožňuje autonómiu so 100% elektrickým režimom približne 60 km.
Existuje taktiež naftová varianta so 115 a 150 koňmi, ktoré majú nový systém dvojitého dávkovania, s dvoma katalyzátormi SCR , ktoré im umožňujú znižovať emisie NOx a iných plynov až o 80% , a pokles 17% spotreby paliva v porovnaní s jeho predchodcom. K týmto variantom sa pridá TGI (zemný plyn) s výkonom 130 k .
Cieľom spoločnosti Volkswagen je podľa tejto rôznorodej a flexibilnej ponuky hybridných, miernych hybridných, TGI a optimalizovaných tepelných verzií s benzínovým a naftovým motorom ponúknuť možnosti pre každý vkus, takže každý si vyberie, ako a na akej úrovni to vedie k vyššej účinnosti .
V každom prípade sa k Golfu GTE pripojí budúci VW Golf GTI Mk8, ktorý nebude hybridný a zostane viazaný na 2,0 turbo mechaniku, aj keď s rekordnou silou, ako my očakávame.
Komerčný debut Golfu 2020 je naplánovaný na december a jeho cenník začína na 21 000 eur, aj keď rátame s tým že najsilnejšia a najvybavenejšia verzia presiahne 45 000. Nechajme sa prekvapiť.