Hyundai Tucson 2021: Prekopaný od základov?

Martin Slanina

Je to tu! Príchod štvrtej generácie Tucsonu, bude veľmi dôležitý záväzok spoločnosti Hyundai pre Európu vzhľadom na jej predajné úspechy vo vysoko konkurenčnom segmente s tak solventnými rivalmi, ako sú napríklad Nissan Qashqai, Ford Kuga alebo Volkswagen Tiguan.

Podstatné zmeny

Už dávnejšie sa automobilka Hyundai rozhodla aktualizovať Tucson a to, s cieľom naďalej zostať referenčným bodom vo svojom segmente. Teraz je Tucson späť v novej generácii, ktorá bola navyše doladená na nemeckom okruhu Nürburgring.

V estetickej časti vyniká predná časť s vynoveným vzhľadom a dizajnom, ktorý značka používa vo svojich najnovších modeloch, pričom zdrojom inšpirácie pre túto štvrtú generáciu boli modely Sonata a Nexo.

Hyundai stavil do tvaru s názvom parametrický šperk, ktorý dodáva dizajnu SUV jeho neopakovateľný a progresívny charakter. Najvýraznejšie sa tento tvar prejavuje na mriežke chladiča, kde sú zabudované aj skryté parametrické svetlomety Parametric Hidden Lights. Ak sú svetlomety vypnuté, predná časť vozidla vyzerá, akoby bola pokrytá tmavým geometrickým vzorom bez rozdielu medzi charakteristickými dennými LED svetlometmi hladko zapracovanými do masky. Vďaka špičkovej polovične zrkadliacej svetelnej technológii sa pri vypnutých denných svetlometoch premení tmavý chrómový vzhľad mriežky chladiča na tvar nápadne pripomínajúci šperk a pritiahne pohľady na inak uhladené vozidlo.

Parametrický šperk poslúžil ako výrazný dizajnový prvok aj v prípade bočnej strany vozidla. Jemný športový nádych nového modelu Tucson podčiarkuje chrómová linka, ktorá sa tiahne od vonkajších spätných zrkadiel a pokračuje až k C-stĺpiku. Pri pohľade zboku zaujmú rozmerné dvere doplnené ostrou a výraznou bočnou charakterovou líniou, ktorá vytvára harmóniu s robustným a odolným vzhľadom hranatých blatníkov.

Dizajnová téma pokračuje aj na zadnej strane so skrytými parametrickými svetelnými detailmi. Zároveň ide o prvý model značky Hyundai, ktorý používa aj zadný stierač nenápadne skrytý pod strešným spojlerom.

Nové proporcie

Tucson meria 4,50 metra, to znamená, že narástol o 20 mm a má šírku 1,86. V tomto parametri narástol o 15 mm. Rázvor má 2,68 metra, čo je 10 mm viac. Aj to má za následok väčší priestor na zadných sedadlách, za čo palec hore…

V interiéri došlo k významným zmenám…  Po nastúpení Vás privíta digitálny prístrojový panel s 3D technológiou a 10,25-palcovou dotykovou obrazovku v stredovej konzole. Ide o voliteľnú výbavu, pretože štandardne je dodávaný osem palcový displej. Tieto dotykové obrazovky podporujú aj hlasové ovládanie.

Aj s hybridným pohonom

V motorickej časti nájdeme paletu efektívnych naftových a benzínových motorov s hybridizačnou technológiou na 48 voltov a s rozsahom výkonu od 115 do 265 koní.

Benzínové verzie preberajú označenie 1,6 T-GDi a majú výkon 150 alebo 180 koní, niektoré zahŕňajú aj mierne hybridný systém. K dispozícii je tiež hybrid s výkonom 230 koní, plug-in hybrid s výkonom 265 a 1,6 CRDi s výkonom 115 koní. Všetky s manuálnou alebo automatickou prevodovkou v závislosti od zvolenej verzie. V súčasnosti Hyundai nepotvrdil športovú verziu N, aj keď niektoré fámy naznačujú, že je v príprave… Tak čo, tešíte sa na nový Tucson aj Vy?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Spoločnosť Nissan potvrdzuje, že Nissan Z Proto do Európy nepríde

Samotná značka Nissan práve potvrdila, že náhrada za Nissan 370Z na Európsky trh nedorazí. Môžu za to prísne emisné normy? Včerajší deň bol pre všetkých, ktorí milujú športové vozidlá, veľmi výnimočný, a to, pretože značka Nissan predstavila prototyp, ktorý položil základy pre budúceho nástupcu modelu 370Z. Názov tohto dvojsedadlového vozidla je Z Proto a po prezretí obrázkov a […]