Korona vírus naďalej brzdí predaj nových automobilov v EÚ…

Martin Slanina

Predaj nových automobilov v Európe od Januára 2020 klesol o 74%, čo je pokles spôsobený pandémiou COVID-19. Dokedy bude táto pandémia ovplyvňovať trh s autami bohužiaľ nikto nevie…

Podľa údajov Európskej asociácie výrobcov automobilov sa v apríli 2020 predalo v apríli 2020 iba 272 180 nových automobilov vo všetkých 27 členských štátoch EÚ – plus vo Veľkej Británii, Írsku, Nórsku a Švajčiarsku. To je 74,8 percentný pokles (o 842 940 predajov) oproti 1 135 120 zaregistrovaným novým vozidlám zaznamenaným v januári 2020. Pokles začal vo februári predajom 1 066 790, čo predstavuje pokles o 6%. V porovnaní s februárom sa v marci zaznamenal ďalší pokles predaja o 853 080 (20%).

Apríl bol najkritickejší….

Najväčší pokles však nastal v apríli s poklesom o 65,7 percenta (560 900 tržieb) od marca do apríla, čo predstavuje celkový pokles trhu o 74,8 percenta od začiatku roka 2020. Porovnanie medziročného dátumu tiež ukazuje pochmúrny obraz pre priemysel, ktorý zápasí s blokádami, obmedzeniami a ekonomickou neistotou so stratou viac ako dvoch miliónov nových automobilov.

V porovnaní s údajmi od 15 výrobcov sa trh s novými automobilmi v Európe v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka zmenšil o 39,1%. Týchto 15 výrobcov (v tabuľke nižšie) zaznamenalo predaj v období január až apríl 2019 5 328 964 predajov, avšak v dôsledku globálnej pandémie sa tieto čísla znížili na 3 240 028 kusov, čo predstavuje pokles o 2 088 936 predaných áut.

V hrubých číslach sú najväčšími porazenými Volkswagen Group, ktorá zaznamenala medziročný pokles predaja nových automobilov o 445 284, čo predstavuje pokles o 33,5%; a skupina PSA so 45,8-percentným prepadom (416 276 áut).

V percentuálnom vyjadrení sú najväčšími porazenými Mazda s poklesom o 53 percent (44 290 ), Honda (50,6 percent alebo 24 023 áut) a skupina Fiat Alfa Romeo Chrysler Jeep (48 percent / 167 460 áut).

Japonský automobilový gigant Toyota zaznamenal najmenší zásah s medziročným poklesom o 24,8%. V období od januára do apríla tohto roku zaznamenala tržby za 200 901 predajov, čo predstavuje pokles o 66 407 áut oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Napriek 33,5-percentnému poklesu Volkswagenu zostáva lídrom na trhu v Európe s celkovým predajom 884 761 v období január až apríl, zatiaľ čo francúzske dvojičky – skupina PSA a Renault – držia druhé a tretie miesto s predajom 492 144 (PSA) a 297,345 (Renault).

Aj keď ešte nie sú späť na úroveň predaja pred rokom COVID-19, predajcovia uviedli, že obchod koncom apríla znova o niečo narástol. Určite tomu pomohli aj On-line predaje áut, o čo sa snaží momentálne azdá každá značka. Aj tak musím povedať,že momentáln prežívame najväčší pokles za posledných 30 rokov….

Tabuľka predaja Január až Apríl tento/minulý rok

značkaJanuár – apríl 2019Január – apríl 2020Zmena (%)
Skupina VW1330045884761-33,5%
Skupina PSA908420492144-45,8%
Renault564334297345-47,3%
BMW344949242686-29,7%
Hyundai364133240562-33,9%
Toyota267308200901-24,8%
Daimler321386199532-37,9%
Skupina FCA348904181444-48,0%
Ford341068178079-47,8%
Nissan14915391447-38,7%
Volvo11511579413-31,0%
JaguarLRover8790352202-40,6%
Mazda8360739317-53,0%
Mitsubishi5512336702-33,4%
Honda4751623493-50,6%
CELKOM53289643240028-39,1%

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Kia Rio 2021: Dobehlo to, čo zameškalo?

Kórejské mestské vozidlo prichádza s pútavou modernizáciou v dizajne, ale aj technológiách. Dobehne všetko zameškané? Začiatkom tohto roka sa pošepkávalo, že nová Kia Rio bude naložené mestské vozenie, ktoré priláka viacero záujemcov ako pred-faceliftová verzia. Atraktívnejšie a technologickejšie ako predtým… Kórejci si určili 4P (štyri priority) pre faceliftované Rio. Tie […]