Lexus IS 2021: Pokročilejší, atraktívnejší a dynamickejší

Martin Slanina

Najkompaktnejšia limuzína značky dostáva zásadné vylepšenia, chce totiž útočiť na popredné priečky vo svojom segmente.

V posledných týždňoch bolo rozprávanie o spoločnosti Lexus synonymom bezprostrednej prezentácie jej najkompaktnejšieho sedanu, teda modelu IS. Mnoho fanúšikov tejto značky sa nevedelo dočkať, ale nakoniec nastal čas… To, čo máme na obrazovke by mohlo naznačovať, že ide o úplne novú generáciu, ale v skutočnosti je to facelift, aj keď celkom dôležitý…

Oveľa atraktívnejšie

Hovoríme to preto, že IS Lexus prijíma zmeny na estetickej, mechanickej, ale aj dynamickej úrovni bez toho, aby zabudol na svoje nové rozmery. Tento japonský model teraz meria 4,71 metra, šírku má 1,84m a výšku 1,43 m. 

V estetickej časti sú zmeny pozoruhodné. Ak začneme spredu, nájdeme nový gril a nárazníky, ako aj svetlá s technológiou LED, ktoré automaticky integrujú aj denné svetlá. Čo sa týka boku, najvýraznejšie sú nové bočné línie a dizajn dverí. V zadnej časti je IS vybavený zaoblenejšími tvarmi a niekoľkými výstupmi spojenými ľahkým pásom, ktorý prechádza cez prepracované dvere batožinového priestoru.

Vnútorné sú menej viditeľné, hlavný panel multimediálneho systému, ktorý dosahuje 10,3 palca sa presťahoval o niečo bližšie k vodičovi. Samozrejme, model IS má kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto, okrem Amazonu Alexa. Voliteľne si môžete zvoliť zvukový systém so 17 reproduktormi a 1800 wattami výkonu. To už je čo povedať…

Japonský sedan má pod kapotou benzínový motor, ale aj hybridnú techniku. Model IS 300 bude mať 2,0-litrový preplňovaný motor s výkonom 244 koní a maximálnym krútiacim momentom 349 Nm. Je prepojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá prenáša všetku energiu na zadné kolesá. Tí, ktorí chcú pohon všetkých kolies, by mali vedieť, že k dispozícii je aj 3,5-litrový motor V6 s výkonom 264 k a 320 Nm spojený s automatickou prevodovkou so šiestimi prevodovými stupňami. Pri tomto modeli by som privítal aspoň 7 rýchlostí, ale čo už…

Najfunkčnejšou alternatívou je IS 350 s rovnakým blokom ako u vyššie spomínaných, ale s výkonom 315 koní a maximálnym krútiacim momentom 379 Nm. Variant pohonu zadných kolies je vybavený osemstupňovou automatickou prevodovkou, zatiaľ čo šesťstupňová automatická prevodovka je zodpovedná za prenos všetkej sily na všetky štyri kolesá v konfigurácii pohonu všetkých kolies. Hybrid zostáva IS 300h, aj keď značka bližšie nešpecifikovala svoje špecifikácie k tomuto modelu…

V neposlednom rade je potrebné poznamenať, že spoločnosť Lexus vykonala úpravy na podvozku , aby bolo auto pevnejšie a zároveň odľahčila niektoré komponenty odpruženia a brzdového zariadenia. Jeho príchod na obchodné zastúpenie je naplánovaný na budúci rok na jeseň, jeho prítomnosť v Európe však ešte nie je zaručená.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Citroën C4 2021: Najoriginálnejší francúzky kompakt je tu

Nová generácia modelu Citroën C4 je už na ceste. Dátum vydania bol práve odhalený samotnou značkou. Pomerne dosť veľa ľudí očakávalo nový Citroën C4. Predsa, je to štýlovka navrhnutá na  „nahradenie súčasného modelu C4 Cactus“. To je to, čo povedala Linda Jackson, generálna riaditeľka Citroënu v rozhovore, v ktorom padlo veľa zaujímavých otázok a odpovedí […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk