Lexus UX 300e: Prvé elektroauto značky Lexus do detailov odhalené…

Martin Slanina

Je to tu!  Divízia koncernu Toyota (Lexus) predstavuje svoje prvé 100% elektroauto pod modelovým označením UX 300e. Aké bude mať postavenie v segmente B-SUV?

Lexus, značka známa svojim technickým pokrokom a bezpečnosťou uviedla na trh svoj prvý model v segmente B-SUV, takzvaný UX. Model UX so spaľovacím motorom sa stal počas prvých mesiacov života jedným z najpredávanejších modelov a možno aj z tohto dôvodu sa mu dostalo cti byť prvým elektrickým Lexusom v histórii.

Vo svojom variante s nulovými emisiami sa nazýva Lexus UX 300e a napriek tomu, že si zachováva svoje celkové rozmery, proporcie a estetiku, pod kapotou skrýva skutočne vzrušujúcu elektrickú mechaniku. Motor s interným kódom „4KM“ vyvíja výkon 204 koní a je napájaný lítium-iónovou batériou s kapacitou 54,3 kWh, ktorá zaručuje dojazd 400 kilometrov v cykle NEDC (meranie vo WLTP presiahne 300 km). Maximálny krútiaci moment je 300 Nm a čas potrebný na dosiahnutie 0-100 km/h je 7,5 sekundy.

Pokiaľ ide o batožinový priestor tohto elektrického variantu, predstavuje 367 litrov, čo je na svoj segment veľmi dobré číslo a tak necháva Lexus v popredí s konkurenciou.

Kvalita, ekológia a výkon

Batérie tohto kompaktného SUV sa dajú nabíjať v ktorejkoľvek domácej zásuvke (7 hodín), ale aj v rýchlonabíjacích bodoch na maximum 50 kW, čo zaručuje dosť všestranné možnosti nabíjania. Sada batérií, ktorá je výrazne väčšia ako u štandardnej hybridnej verzie, viedla Lexus k posilneniu niektorých konštrukčných prvkov podvozka, hoci značka v tomto ohľade nepotrebuje príliš veľa úprav.

Pokiaľ ide o výbavu, Lexus UX 300e obsahuje ako štandardný softvér softvér, ktorý umožňuje voliť medzi štyrmi módmi motora, ktoré sa dajú ovládať priamo z pádiel volantu, čo zaručí určitý komfort a jednoduchosť ovládania aj počas jazdy. Systém LexusLink navyše umožňuje na diaľku zistiť zo smartfónu spojeného s vozidlom nabitie batérie, dojazd alebo proces nabíjania, no najzaujímavejšou funkciou je programovanie klimatizácie pred jazdou.

UX 300e je teraz u nás k dispozícii so štyrmi úrovňami výbavy, z ktorých si môžete vybrať, jeho ceny sa budú pohybovať od 50 000€ do 65 000€.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Volkswagen Golf GTI Clubsport 2021: Vitamíny výkonu pre GTI

Športový kompakt z Wolfsburgu debutuje s verziou, ktorá má rovnaké technické parametre ako predchádzajúci VW Golf R. Pre všetkých, ktorí si myslia, že Volkswagen GTI je ich ideálnou alternatívou v segmente športových kompaktov, no považujú ho v porovnaní s ostatnými konkurentmi za trochu „bez gulí“, je dnes šťastný deň. Značka VW totiž uviedla […]