Športový kompakt z Wolfsburgu debutuje s verziou, ktorá má rovnaké technické parametre ako predchádzajúci VW Golf R.
Pre všetkých, ktorí si myslia, že Volkswagen GTI je ich ideálnou alternatívou v segmente športových kompaktov, no považujú ho v porovnaní s ostatnými konkurentmi za trochu „bez gulí“, je dnes šťastný deň. Značka VW totiž uviedla na trh verziu GTI Clubsport… Jedná sa o vylepšenú verziu Golfu GTI, ktorý so sebou prináša významné vylepšenia motora, bŕzd, zavesenia kolies a riadenia, vďaka čomu vznikne automobil, ktorý sa môže považovať za auto „o level vyššie“.
S výkonom 300 koní
Odlíšiť Clubsport od štandardného GTI bude celkom jednoduché, pretože jeho estetika je agresívnejším bodom vďaka prítomnosti upravených nárazníkov, špecifických bočných prahov, väčšieho zadného krídla a dvoch oválnych koncoviek výfuku. Táto verzia obsahuje tiež exkluzívne 18-palcové kolesá (voliteľné sú 19-palcové disky) a väčšie otvory na nasávanie vzduchu.
Vo vnútri je Clubsport štandardne dodávaný s látkovým poťahom ArtVelours Volkswagen alebo voliteľnou perforovanou kožou. Na sedadlách, stredovej lakťovej opierke, kobercoch na podlahe a volante sú červené stehy. Ostatné veci sú takmer totožné s bežnou verziou Golf GTI.
V motorickej časti auta sa nemecká značka rozhodla výrazne zvýšiť výkon známeho motora EA888. Hovoríme tak o 2,0-litrovom preplňovanom bloku, ktorý ponúka v GTI 245 koní, ale že tentoraz vyvinie úctyhodných 300 koní s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Tieto čísla sú podobné tým z predchádzajúceho Golfu R. Na rozdiel od posledného menovaného je všetka sila prenášaná na prednú nápravu prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky DSG, ktorej pomáha diferenciál s obmedzeným preklzom VAQ.
Volkswagen tvrdí, že čas potrebný na dosiahnutie 100 km/h bude u Clubsportu za menej ako 6 sekúnd. Maximálna rýchlosť tohto modelu bola elektronicky obmedzená na 250 km/h. Dôležitou novinkou tejto verzie je, že spomínaný elektronický diferenciál s obmedzeným preklzom môže meniť svoju odozvu v závislosti od zvoleného jazdného režimu, vrátane bezprecedentného programu špeciálne navrhnutého na prehliadku okruhu Nürburgring.
Medzi ďalšie pozoruhodné vylepšenia patrí upravená geometria zavesenia s väčším poklesom prednej nápravy. Výška karosérie je o 15 milimetrov bližšie k zemi ako v prípade štandardného GTI. Inžinieri taktiež upravili progresívne riadenie tak, aby malo pri vstupe do zákruty priamejšiu odozvu a aglitu.
Nemecká značka nateraz nezverejnila ceny automobilu a ani dátum príchodu na náš trh. Rovnako ako GTI a pripravovaný Golf R bude aj Clubsport vyrábaný v závode Volkswagenu v mexickej Pueble.