Najpredávanejší model Mazdy dostáva určité vylepšenia… Bude to na konkurenciu stačiť?
Model CX-5 prišiel na trh začiatkom roku 2012, ako konkrétna stávka spoločnosti. Zákazníci svoj záujem o tento model prejavili ako v 1. generácii, tak aj v 2. generácii, ktorá sa predáva dodnes. V skutočnosti predstavuje 30% z celkových tržieb značky Mazda, ide o najúspešnejší model v Európe.
„Kozmetické“ zmeny
Po príchode druhej generácie v roku 2017 spoločnosť Mazda zaviedla „kozmetické“ zmeny, ktoré ešte viac upevnili jej úspech. V novom modeli to taktiež nie je o nič novšie, no nejaké tie rozdiely sme predsa našli… Vonkajšia línia sa nemení a nové povrchové úpravy sú k dispozícii len s istými farbami. Napríklad sivá, zobrazená na obrázkoch, ktorá dostala názov Polymetal Grey Metallic.
Vo vnútri sa zameriavame na zariadenia a technológie. Obrazovka systému Mazda Connect zväčšuje svoje rozmery na osem palcov, aby vodičovi uľahčila prístup. Zahŕňa nové funkcie, ktoré zjednodušia a spríjemnia Vašu každodennú jazdu. Súčasťou kabíny je aj nový kompletný systém osvetlenia založený na LED diódach, ktoré sú umiestnené aj v kufri. Ostatné detaily povrchovej úpravy ovplyvňujú sedadlá, ktoré kombinujú syntetickú kožu s tkaninou.
Technológia Skyactiv
Pokiaľ ide o rad motorov, k dispozícii sú benzínové aj naftové motory, všetky s obvyklou technológiou Skyactiv, ktorú je možné doplniť manuálnou, alebo automatickou prevodovkou, ako aj pohon všetkých kolies. V prípade benzínu sa hodnoty výkonu pohybujú od 165 koní (Skyactiv-G 2.0), ďalšie možnosti sú s objemom 2,5 litra a výkonom 194 koní. To všetko spolu so štandardnou automatickou prevodovkou. Pre naftu existujú aj dve možnosti s názvom Skyactiv-D s výkonom 150, alebo 184 HP.
Podľa Mazdy je jazdný komfort na vyššej úrovni, pretože je súčasťou mechanizmu, ktorý pomocou dynamického tlmiča minimalizuje vibrácie a otrasy. Z hľadiska systémov asistencie pri riadení je tiež niečo nové, čo ovplyvňuje pohon všetkých kolies. Nová Mazda taktiež obsahuje automatickú detekciu chodcov a asistent upozornenia kolíznej situácie.