Renault Clio: Malý hatchback, ktorý stojí za to!

Martin Slanina

Najnovší Renault Clio zaujme vo všetkých aspektoch. Je dizajnovo vyspelejší, technologicky múdrejší a motoricky zábavnejší…

Automobilka Renault dosiahla 4. generáciou vrchol segmentu už dávnejšie. Nebyť emisných noriem a meniaceho sa štýlu, nové Clio ani nemuselo byť. No je to vážne tak?

Ide o prvé auto, ktoré je postavené na platforme Renault CMF-B. Clio bolo navrhnuté tak, aby zahŕňalo všetky bezpečnostné systémy a konektivitu, ktorá sa od moderných áut očakáva. Nové Clio má o niečo kratší rázvor kolies a taktiež je nižšie, ale vo väčšine prípadov je priestornejšie. 

Vyzerá veľmi dobre …

Celkový vzhľad exteriéru je do značnej miery podobný predošlému modelu. Nový model ale pôsobí o čosi mohutnejšie, chce byť viac Megane ako Clio. Na prvý pohľad ma zaujali plne LED diódové svetlá, ktoré sú automaticky dodávané aj v tej najlacnejšej verzii. Ich svietivosť je prakticky dokonalá, naviac denné svietenie má pekný dizajn v tvare písmena „C“.

Zo zadu sú zmeny taktiež ťažko rozpoznateľné, no upozornia nás vynovené LED svetlá vo vynovených tvaroch. Otváranie kufra považujem za pomerne nepraktické, keďže je umiestnené až na spodnom nárazníku. Počas testovacích dní nám pomerne dosť pršalo, na mieste otvárania kufra sa zachytávala voda a pri jeho otvorení sme si museli utierať zašpinené ruky, aby sme neznečistili interiér…

Interiér? Dokonalosť…

Prejdime do interiéru, ktorý je doslova revolučný. Tu je jasné, že ide o dômyselné dizajnérske práce, ktoré sa snažia využiť priestor a technológie na 100%. Začnime palubnou doskou, ktorá je orientovaná na vodiča. Na nej určite ako prvé upúta 7″ multimediálny systém, ktorý je rýchly a jednoduchý na ovládanie. To ocenia hlavne staršie generácie. Prepojenie Vášho smartfónu Vám zaberie menej ako 30 sekúnd, navyše nami testovaná verzia disponovala aj bezdrôtovým nabíjaním-Položíte na určenú plochu a nabíjate, to všetko bez použitia káblov. Pod touto obrazovkou nájdeme rôzne tlačidlá. Napr. vypnutie Štart-Stop, vyhrievanie sedadiel, Eko režim, ale aj 360° parkovaciu kameru, s ktorou je parkovanie Renaultu Clio zábava. Pri tejto funkcii Renault potvrdil, že aj v tomto segmente chce byť moderný a technologicky vyspelý. Konečne som sa ani v mestskom Hatchbacku nemusel ohliadať okolo seba pri parkovaní v obchodnom dome, či na sídlisku. Ak sa teda bavíme o funkciách a systémoch, nesmiem zabudnúť spomenúť aj systém sledovania pruhov, ktorý Vás informuje nielen vibráciami vo volante, ale aj aktívnym zasahovaním do jazdy po prekročení jazdného pruhu. Čo mne osobne chýbalo, bola absencia lakťovej opierky… Páka je umiestnená o niečo viac vzadu a tak by som tam opierku s radosťou uvítal. Novinkou je ovládanie klimatizácie z Dácie Duster, je to jednoduché a praktické…Palec hore ? Prepracovaný je aj volant, je jemne skosený zdola aj zhora a taktiež je v ňom zabudovaný tempomat. Interiér má jemne športový nádych, tomu všetkému napomáha aj tmavá stropnica.

Postačí mu aj 1.0-litrový motor?

V našom aute sa nachádzal 1-litrový trojvalec s turbom o výkone 74kW-100 koní. Motor je pomerne tichý a svoju funkciu (odviezť z bodu A do bodu B) spĺňa dobre. Aj keď nie som zástancom trojvalcov a už vôbec litrových motorov, tento mi prišiel živý a s kombináciou 5stup. manuálu vytvára mestský ideál. Na okreskách si užijete aj športovejšiu jazdu, motor od 2100 otáčok ťahá veľmi pekne. My sme auto testovali na Jahodnej, zákruty a ani dlhé horizonty nové Clio vôbec nepotrápili. Na diaľnici si pri rýchlosti 130km/h udržuje konštantne 3000ot./min. Kombinovaná spotreba sa pohybovala okolo 6,5 litra na 100km, čo je pomerne dosť… No auto malo najazdených len 5 000km, teda nejde o zabehnutý model. Na nejaké dlhšie jazdy by som skôr išiel do verzie TCe s 1,3 litrovým motorom o výkone 130 koní.

Najviac sme si užívali práve jazdné vlastnosti nového Clia. Už staršia generácia vedela zaujať tým, ako reagovala na vodiča a držala stopu. To všetko ostalo, no navyše je tu taký ten „lepší/pevnejší“ pocit. Menšie nerovnosti zvláda auto dobre, no pri tých väčších je cítiť väčšiu tuhosť karosérie. Čo sa týka stability, tá je na daný segment vynikajúca. Jazdu som si užíval a radoval sa z nej.

Naše Hodnotenie: 7/10 – Auto veľmi pekne prekvapilo, čo sa týka štýlu a technológie je na veľmi vysokej úrovni. Osobne by som skôr prijal 1,3-litrový motor a o niečo športovejšie sedadlá, RS line by bol pre mňa ideálny. Pri kúpe mestského hatchbacku by som určite zvolil do poslednej dvojice aj Renault Clio, určite prekvapí aj Vás….

Chcel by som sa poďakovať Prešovskému salónu Automape za zapožičanie testovaného modelu. Ak by ste mali záujem o nové Clio odporúčam využiť akciu Renault Zoznamka 365. V nej Vám auto zapožičajú na 2 dni s maximálnym nájazdom 300 km. Aj takto sa môžete rozhodnúť o tej správnej kúpe Vášho nového automobilu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Opel Mokka X 2020: Výrazný a elektrizujúci návrat

Druhá generácia modelu Mokka prichádza s prelomovou technológiou a obsahuje taktiež 100% elektrickú verziu. V roku 2012 sme videli, že spoločnosť Opel uviedla na trh kompaktné SUV, ktoré sa stalo jedným z hlavných nepriateľov Nissanu Qashqai. Pôvodné meno Mokka sa po zmene premenovalo na Mokka X, tento model prešiel v roku 2016 zmenou vzhľadu, […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk