Najvýkonnejší variant vynovenej triedy E zazrel svetlo sveta vo svojom štandardnom ale aj rodinnom tele. Je model E63 lepší ako nové BMW M5?
Pred pár dňami sme mohli vidieť prezentáciu nového modelu BMW M5. Mercedes nenechal nič na náhodu a hneď odprezentoval najfunkčnejšiu verziu športovo stredne veľkej limuzíny, tj model AMG E63. Toto auto sa ukázalo v štandardnom aj v rodinnom tele.
Estetická zmena novej E63-jky
Hlavné zmeny sú v prednej časti, ktorá zvýrazňuje nové LED svetlá, nárazník a panamerický gril pripominajúci model AMG GT. Predný splitter bol tiež upravený a je k dispozícii v štandardnom prevedení Silver Shadow, lesklej čiernej ako súčasť balíka AMG Night alebo Full-Carbon kit. V zadnej časti sú zvýraznené svetlá, štíhlejší a hranatejší kufor… Majitelia kombi verzie majú o niečo odlišný štýl a ich tvar je podobný modelu, ktorý sa vyrába momentálne. K dispozícii je tiež spojler, ktorý môže mať farbu auta alebo karbónu. Skoro som zabudol… Pri AMG verzii nesmú chýbať 4-výfuky ktoré chvalabohu, ostávajú reálne aj naďalej.
Interiér si zachováva prakticky rovnaký dizajn, aktualizovaná premiéra AMG E63 predstavuje prvok, ktorý už debutoval pred niekoľkými mesiacmi v štandardnej triede E, tj volant, ktorý obsahuje dotykové tlačidlá s hmatovou spätnou väzbou. Okrem toho bol informačný systém MBUX aktualizovaný na najnovšiu verziu s dvoma veľkými obrazovkami pokrývajúcimi väčšinu hornej časti prístrojovej dosky.
Pod kapotou je stále prítomný 4,0-litrový motor V8 biturbo, ktorý vyvíja 612 koní a maximálny krútiaci moment 850 Nm. Tento motor je spárovaný s deväťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG Speedshift, ktorá vysiela všetku silu na všetky štyri kolesá. Podľa samotnej značky je model E63 S schopný dosiahnuť 100 km/h za 3,4 sekundy zatiaľ čo verzia Estate bude potrebovať o desatinu sekundy viac…
Rovnako ako model, ktorý nahrádza, aj model E 63 S je vybavený podvozkom AMG Ride Control + so zabudovaným viac komorovým vzduchovým odpružením a nastaviteľným adaptívnym tlmením, ktoré ponúka tri rôzne konfigurácie; Comfort, Sport a Sport +. Režim Drift je tiež štandardom, ktorý umožňuje vodičom vysielať všetku dostupnú silu na zadné kolesá. Pokiaľ ide o brzdy, predná náprava má kotúče 391 mm so šesťpiestnymi strmeňmi, zadok je brzdený s 360 mm kotúčmi s jedným piestom. Tí, ktorí hľadajú vyšší brzdný výkon, sa môžu rozhodnúť pre keramiku.
Podľa slov výkonného riaditeľa AMG Tobias Moersa: „Vďaka nášmu účinnému motoru V8 a premenlivému pohonu všetkých kolies ponúka E 63 nielen vynikajúci výkon a dynamiku vozidla na najvyššej úrovni, ale s najnovšou revíziou Sedan a Estate tiež významne zvýšili pohodlie pri zachovaní osobitnej povahy AMG. Spolu s rozsiahlou inováciou dizajnu, ktorá tiež pomáha triede Affalterbach triedy E dosahovať zlepšené aerodynamické hodnoty, naši zákazníci teraz dostávajú ešte atraktívnejší celkový balík . “ Presný dátum a cenu ešte nepoznáme… No dúfajme, že príde čoskoro