Mercedes oznamuje príchod najšportovejšej verzie GLC Coupé. V skutočnosti predstavuje dve verzie: cenovo dostupnejšiu a skromnejšiu verziu 43 a výkonnejšiu 63. 43-ka 4Matic má výkon 421 koní plus 14 koní z hybridného systému, ktorý obsahuje, zatiaľ čo 63-ka ponúka maximálny výkon 680 koní, keďže ide o plug-in hybridnú verziu. Napriek tomu, že majú mierne odlišné schémy, obe majú tú zvláštnosť, že opúšťajú schémy V6 a V8 v prospech štyroch valcov. Týmto spôsobom má 63-ka štvorvalcové srdce, ktoré dosahuje 476 koní, čo z neho robí najvýkonnejší motor svojho druhu na svete.
Zdroj: Mercedes-AMG
Okrem techniky, o ktorej si povieme nižšie, nový Mercedes-AMG GLC Coupé predstavuje dobre odlíšenú estetiku od svojich nie až tak športových modelových súrodencov, s kolesami v rozmedzí od 19 do 21 palcov, ako aj špeciálnymi logami, nárazníkmi a difúzorom. Na počudovanie sa od seba odlišujú aj spodné výfukové lišty.
Zdroj: Mercedes-AMG
Vo vnútri sú sedadlá 43-ky čalúnené imitáciou kože a majú športový vzhľad, zatiaľ čo sedadlá 63-ky môžu byť až škrupinového typu.
Zdroj: Mercedes-AMG
„Športovo-luxusné“ prostredie dotvárajú športové pedále AMG, koberčeky AMG a osvetlené prahy dverí s nápisom AMG. Volant má pádla a dva pomocné kruhové ovládače, ktoré umožňujú meniť dynamiku vozidla pôsobením na jazdné programy.
Technický list Mercedes-AMG GLC Coupé 2024
- Dĺžka: 4,74 m
- Šírka: 1,92 m
- Výška: 1,63 m
- Rázvor: 2,88 m
- Kufor: 620 l – 1 680 l 43, 470 l – 1 530 l 63
- Hmotnosť: 1 975 kg 43, 2 310 kg 63
- Motor: 4 val. Turbo + el. 43: 421 HP benzín + 14 HP elektrický; 63: 476 HP benzín + 204 HP elektrický
- Trakcia: Pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s rozdelením 39 % vpredu a 61 % vzadu
- Krútiaci moment: 500 Nm + 150 Nm elektrický 43;
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,8 s 43, 3,5 s 63
- Maximálna rýchlosť: 250 km/h 43, 275 km/h 63 elektronicky obmedzená
- Priemerná spotreba: 10,2 l/100 43, 7,5 l/100 + 12,7 kWh 63
- Emisie C02: 232 g/C02 43, 170 g/C02 63
- Cena: ND
Mechanická novinka: elektrické turbo
Zdroj: Mercedes-AMG
Ako sme povedali, Mercedes-AMG GLC Coupé zdieľa hlavnú jednotku M139I. Je to jediný sériovo vyrábaný motor na svete „s elektrickým turbodúchadlom poháňaným dodatočným 48-voltovým palubným elektrickým systémom, ktorý zahŕňa aj štartér-alternátor poháňaný remeňom“.
Za analýzu stojí aj elektrický agregát a pohon 4×4 63 SE Performance. Tento elektrický pohon produkuje 150 kW (204 k) a je umiestnený na zadnej náprave. Je integrovaný s dvojstupňovou elektrickou prevodovkou a elektronicky riadeným samosvorným diferenciálom, pričom obe sú zoskupené v rovnakom module. Podľa tlačovej správy, ak dôjde k preklzávaniu zadnej nápravy, „hnacia sila elektromotora sa podľa potreby prenesie aj na predné kolesá pre väčšiu trakciu“.
Zdroj: Mercedes-AMG
Tiež tvrdia, že batéria namontovaná do 63 SE Performance má kapacitu 6,1 kWh a je inšpirovaná tou, ktorú používajú Hamilton a Russell v F1. Rovnako akceptuje nabíjacie špičky až 150 kW po dobu 10 sekúnd pri brzdení, hoci auto má 3,7 kWh nabíjačku. Elektrický dojazd je 12 kilometrov.
Cena a výbava
V čase písania správy Mercedes neoznámili, koľko bude stáť Mercedes-AMG GLC Coupé 43 alebo 63 SE Performance na Slovenskom trhu, aj keď je veľmi pravdepodobné, že budeme mať ceny blízko 95 000 eur, respektíve 115 000 eur.
Zdroj: Mercedes-AMG
Mercedes uvádza, že oba modely sú štandardne vybavené riadením zadnej nápravy (do 2,5 stupňa), pohonom všetkých kolies, zosilnenými brzdami, prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT 9G so spojkou v olejovom kúpeli a podvozkom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym tlmením. Voliteľná výbava zahŕňa stupačky optimalizované pre vstup osôb. V prípade AMG TRACK PACE (na želanie pre 43, štandardne pre 63) ide o systém zaznamenávania údajov na použitie na trati, ktorý analyzuje 80 rôznych bodov vozidla.