Mercedes-AMG GLC Coupé: zbohom V6 a V8, ahojte štyri valce s výkonom 421 a 476 koní

Martin Slanina

Mercedes oznamuje príchod najšportovejšej verzie GLC Coupé. V skutočnosti predstavuje dve verzie: cenovo dostupnejšiu a skromnejšiu verziu 43 a výkonnejšiu 63. 43-ka 4Matic má výkon 421 koní plus 14 koní z hybridného systému, ktorý obsahuje, zatiaľ čo 63-ka ponúka maximálny výkon 680 koní, keďže ide o plug-in hybridnú verziu. Napriek tomu, že majú mierne odlišné schémy, obe majú tú zvláštnosť, že opúšťajú schémy V6 a V8 v prospech štyroch valcov. Týmto spôsobom má 63-ka štvorvalcové srdce, ktoré dosahuje 476 koní, čo z neho robí najvýkonnejší motor svojho druhu na svete.

Okrem techniky, o ktorej si povieme nižšie, nový Mercedes-AMG GLC Coupé predstavuje dobre odlíšenú estetiku od svojich nie až tak športových modelových súrodencov, s kolesami v rozmedzí od 19 do 21 palcov, ako aj špeciálnymi logami, nárazníkmi a difúzorom. Na počudovanie sa od seba odlišujú aj spodné výfukové lišty.

Vo vnútri sú sedadlá 43-ky čalúnené imitáciou kože a majú športový vzhľad, zatiaľ čo sedadlá 63-ky môžu byť až škrupinového typu.

„Športovo-luxusné“ prostredie dotvárajú športové pedále AMG, koberčeky AMG a osvetlené prahy dverí s nápisom AMG. Volant má pádla a dva pomocné kruhové ovládače, ktoré umožňujú meniť dynamiku vozidla pôsobením na jazdné programy.

Technický list Mercedes-AMG GLC Coupé 2024

  • Dĺžka: 4,74 m
  • Šírka: 1,92 m
  • Výška: 1,63 m
  • Rázvor: 2,88 m
  • Kufor: 620 l – 1 680 l 43, 470 l – 1 530 l 63
  • Hmotnosť: 1 975 kg 43, 2 310 kg 63
  • Motor: 4 val. Turbo + el. 43: 421 HP benzín + 14 HP elektrický; 63: 476 HP benzín + 204 HP elektrický
  • Trakcia: Pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC s rozdelením 39 % vpredu a 61 % vzadu
  • Krútiaci moment: 500 Nm + 150 Nm elektrický 43;
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,8 s 43, 3,5 s 63
  • Maximálna rýchlosť: 250 km/h 43, 275 km/h 63 elektronicky obmedzená
  • Priemerná spotreba: 10,2 l/100 43, 7,5 l/100 + 12,7 kWh 63
  • Emisie C02: 232 g/C02 43, 170 g/C02 63
  • Cena: ND

Mechanická novinka: elektrické turbo

Ako sme povedali, Mercedes-AMG GLC Coupé zdieľa hlavnú jednotku M139I. Je to jediný sériovo vyrábaný motor na svete „s elektrickým turbodúchadlom poháňaným dodatočným 48-voltovým palubným elektrickým systémom, ktorý zahŕňa aj štartér-alternátor poháňaný remeňom“.

Za analýzu stojí aj elektrický agregát a pohon 4×4 63 SE Performance. Tento elektrický pohon produkuje 150 kW (204 k) a je umiestnený na zadnej náprave. Je integrovaný s dvojstupňovou elektrickou prevodovkou a elektronicky riadeným samosvorným diferenciálom, pričom obe sú zoskupené v rovnakom module. Podľa tlačovej správy, ak dôjde k preklzávaniu zadnej nápravy, „hnacia sila elektromotora sa podľa potreby prenesie aj na predné kolesá pre väčšiu trakciu“.

Tiež tvrdia, že batéria namontovaná do 63 SE Performance má kapacitu 6,1 kWh a je inšpirovaná tou, ktorú používajú Hamilton a Russell v F1. Rovnako akceptuje nabíjacie špičky až 150 kW po dobu 10 sekúnd pri brzdení, hoci auto má 3,7 kWh nabíjačku. Elektrický dojazd je 12 kilometrov. 

Cena a výbava

V čase písania správy Mercedes neoznámili, koľko bude stáť Mercedes-AMG GLC Coupé 43 alebo 63 SE Performance na Slovenskom trhu, aj keď je veľmi pravdepodobné, že budeme mať ceny blízko 95 000 eur, respektíve 115 000 eur.

Mercedes uvádza, že oba modely sú štandardne vybavené riadením zadnej nápravy (do 2,5 stupňa), pohonom všetkých kolies, zosilnenými brzdami, prevodovkou AMG SPEEDSHIFT MCT 9G so spojkou v olejovom kúpeli a podvozkom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym tlmením. Voliteľná výbava zahŕňa stupačky optimalizované pre vstup osôb. V prípade AMG TRACK PACE (na želanie pre 43, štandardne pre 63) ide o systém zaznamenávania údajov na použitie na trati, ktorý analyzuje 80 rôznych bodov vozidla.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Nový Tiguan od Volkswagenu: Tretia Generácia Bestselleru prichádza vo veľkom štýle

Volkswagen práve predstavil úplne nový Tiguan a s ním tretiu generáciu svojho bestselleru. Tiguan je dnes jedným z najúspešnejších modelov Volkswagen na svete. Viac ako 7,6 milióna zákazníkov si vybralo kompaktné SUV od jeho uvedenia na trh v roku 2007. Nový model sa dostane do predajní už v prvom štvrťroku […]