Nový Golf v predaji na Slovensku už od 19 990 €

Martin Slanina

Nový Golf prichádza na slovenský trh v najnovšom evolučnom stupni. Ôsma generácia bestsellera dostala v rámci modernizácie modifikovanú prednú časť karosérie, infotainment novej generácie, novú osvetľovaciu techniku a zmenenú ponuku motorov. Najlacnejší Golf 1.5 TSI so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou má uvádzaciu cenu od 19 990 €, Golf Variant od 20 990 €. Okrem toho sú v ponuke aj akciové modely Golf Limited a R-line Limited.

Nový základ s 1.5 TSI

Nový Golf je od spustenia predaja k dispozícii v štyroch verziách vybavenia. Už základná výbava „Golf“ obsahuje bohatú výbavu ako sú napríklad LED predné a zadné svetlomety, Digital Cockpit, rádio Composition s 10,3“ displejom, automatickú klimatizáciu Air Care Climatronic, parkovacie senzory vpredu a vzadu, kožený multifunkčný volant a základné asistenčné systémy. Nad ňou figuruje verzia „Life“. Nad ňou sú dve špičkové verzie – elegantná „Style“ a športovo ladená „R-Line“.

Akciové modely Golf Limited

Importér pre slovenský trh pripravil akciové modely Limited a R-Line Limited, ktoré sú dostupné pre Hatchback aj pre Variant. Pri nich získa zákazník bohatú dodatočnú výbavu v hodnote až do vyše 3 100 € zadarmo. Okrem toho je aktuálne na všetky verzie, vrátane akciových modelov Limited, možné využiť akciový bonus 2 000 €.

Nová predná časť karosérie a dizajn svetiel

Nový Golf sa dá spredu rozoznať podľa modifikovanej prednej časti karosérie. Má zásadne LED svetlomety a LED zadné svetlá, pričom vyhotovenie svetlometov sa líši podľa verzie vybavenia. Ako príplatkové vybavenie (pri verzii „Style“ štandardne) sú k dispozícii svetlomety LED Performance v kombinácii s LED lištou na maske a osvetleným logom VW. Najvyšší voliteľný stupeň predstavujú adaptívne svetlomety „IQ.LIGHT – LED-Matrix“, zahŕňajúce nové, vysoko výkonné diaľkové svetlo s dosahom do 500 m. S nimi sa súčasne montujú aj nové zadné LED svetlá s 3D dizajnom a dynamickými smerovými svetlami.

Nový infotainment

Hlavnú zmenu v interiéri predstavuje úplne nová generácia systémov infotainmentu (MIB4) s rýchlejším procesorom a novým menu. Displej má v spodnej časti na vystúpenej lište osvetlené dotykové posúvače na reguláciu teploty automatickej klimatizácie a hlasitosti audia. Podľa verzie systému infotainmentu má displej formátu 16:9 uhlopriečku od 26,2 cm (10,3 palca) po 32,2 cm. Všetky verzie majú digitálny prístrojový panel. Za príplatok je k dispozícii nový head-up displej premietajúci údaje priamo na predné okno.

Postupne až 10 motorov

Pre modernizovaný modelový rad Golf je k dispozícii až 10 štvorvalcových agregátov pokrývajúcich výkonové spektrum od 85 do 245 kW (115 – 333 k). Základným benzínovým motorom je teraz štvorvalec 1.5 TSI s výkonom zníženým na 85 kW (115 k), nahrádzajúci trojvalec 1.0 TSI u predchodcu, spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Tento motor je k dispozícii aj vo výkonovej verzii 110 kW (150 k). Úspornú benzínovú alternatívu predstavuje verzia mild hybrid 1.5 eTSI, ktorá je takisto na výber s výkonom 85 kW (115 k) a 110 kW (150 k), v obidvoch prípadoch štandardne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Vo všetkých štyroch prípadoch je použitý benzínový motor najnovšej generácie 1.5 TSI evo2 s prepĺňaním turbodúchadlom s variabilnou geometriou VTG a systémom vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení ACTplus. Najúspornejšou pohonnou jednotkou je tradične turbodiesel 2.0 TDI, ktorý je na výber v dvoch modifikáciách – s výkonom 85 kW (115 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s výkonom 110 kW (150 k) a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Okrem toho sa už predáva aj Golf 1.5 TSI eHybrid s pohonom plug-in hybrid so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a elektrickým dojazdom až 143 km. Od augusta sa budú dať objednať aj tri najsilnejšie športové modely, poháňané najnovším evolučným stupňom štvorvalca 2.0 TSI. Golf GTI s výkonom zvýšeným na 195 kW (265 k) a GTI Clubsport s výkonom 221 kW (300 k) majú pohon predných kolies, modernizovaný Golf R s výkonom 245 kW (333 k) je vybavený pohonom všetkých kolies 4MOTION s funkciou R-Performance Torque Vectoring.

Viac nájdete na webe vw.sk

Next Post

Ferrari uvádza nové informácie o prvom elektrickom aute!

Ferrari, legendárny výrobca športových áut, je na pokraji predstavenia svojho prvého elektromobilu. Do tejto chvíle zostáva menej času, než by sa mohlo zdať. Táto významná udalosť, ktorá prinesie prvý elektrický model vzpínajúceho sa koňa, sa uskutoční už budúci rok. Talianska spoločnosť postupne odhaľuje niektoré podrobnosti o tomto prelomovom štarte z […]