Opel Corsa 6. generácie: Vyčarí Vám na tvári Smile?

Martin Slanina

Opel Corsa nie je len také bežné mestské auto. Dodnes sa za jeho 38-ročné pôsobenie predalo okolo 14-miliónov kusov, čo z neho robí ťahúňa značky. Udrží PSA Corsu v popredí?

Áno, a to aj v tak ostro napadnutej triede, akou sú malé mestské autá, so súpermi ako Ford Fiesta, Seat Ibiza a Volkswagen Polo. Corsa sa vždy nachádzala na vrchole rebríčkov predajnosti nových automobilov. Je to pravdepodobne kvôli tomu, že Corsa mala vždy šťastie, že nepatrila iba do skupiny „ženských áut“, ale vždy pri tomto modeli konštruktéri mysleli na eleganciu a športovosť…

Tento automobil sa tvári nemecky, no využíva plne francúzsku techniku, keďže koncern PSA odkúpil automobilku Opel v roku 2017 od General Motors. Dá sa taktiež povedať, že Corsa je prvým z modelov Opel/Vauxhall vyvinutých vo vlastníctve koncernu PSA.

Šiesta generácia Corsy je definovaná aj novým vzhľadom. Zatiaľ čo tie predošlé mali oblejšie tvary, tá nová dostala dizajn v podobe „malej Insignie“. V segmente malých mestských áut nie je tento nový dizajn až tak výstredný, ako u konkurencie. Čo znamená, že je určený predovšetkým pre konzervatívnejších zákazníkov. Celkovo auto narástlo do všetkých strán, len výška je o pár čísel nižšia (presnejšie o 5 centimetrov). Opel totiž stavil na dynamickosť a prepojenie vodiča a vozovky, čoho výsledkom je nižší posed a lepšia agilita vozidla. Týmto faktom pomáha aj trochu väčší rázvor kolies. Aj napriek väčším rozmerom dokázali inžinieri odľahčiť Corsu o viac ako 100 kilogramov.

Interiér novej verzie je priestrannejší ako u predchodcu. Už pri prvom pohľade je nám známe, že tento interiér bol produkovaný kocernom PSA, pretože tu nájdeme veľa prvkov z Peugeotu 208. Nami testované auto bolo v „kvázi“ základnej výbave, ktorá ale ponúka taktiež výborný štandard vo forme nových technológií. V rámci funkcie Opel Eye nechýba v aute varovanie pred vybočením z pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, alebo výstraha pred čelnou kolíziou a automatické brzdenie. Našu jazdu spríjemnilo využitie tempomatu a taktiež audiosystém s príplatkovým 7″ palcovým displejom. Na to, že má nová Corsa len 4 reproduktory, je audio výstup veľmi kvalitný. Spomínaný multimediálny displej podporuje Android Auto/Apple CarPlay. Škoda, že toto prepojenie funguje len pomocou kábla. Osobne sa mi páči prítomnosť analógových budíkov, ktoré sú jednoduché a prehľadné. Celkovo je prístrojovka orientovaná na vodiča, čo uľahčí jej obsluhu. Vzadu Vás poteší batožinový priestor, ktorý má objem 309 litrov. Pod batožinovým kolesom nájdeme rezervné koleso pre prípad defektu, za čo palec hore.

Pod kapotou sa nachádza 1,2 litrový atmosférický benzínový trojválcový motor s výkonom 56 kW, teda 75 koní a krútiacim momentom 118 Nm. Motor je prepojený s 5st. manuálnou prevodovkou, ktorá má ale podľa môjho názoru dlhšie dráhy radenia. Kombinovaná spotreba sa pohybovala pri našom teste okolo 5,0 litra/100 km. Celkovo je tento motor na jazdu po meste postačujúci, no osobne by som radšej šiel do verzie s turbom, ktorá má vyšší výkon a rýchlejšiu reakciu na plyn.

Prejdime na samotnú jazdu: Opel ma veľmi potešil nízkym posedom a stabilitou v zákrutách. Čo sa týka podvozku, ten je na mestské cesty „ako stvorený“, príklad z neho by si mohli brať určite aj iné značky.

Naše hodnotenie: 6/10 – Ako malé mestské auto s dlhoročnou tradíciou je tento Opel v Európe už taká klasika. Ak rozmýšľate nad kúpou univerzálneho auta do mesta, určite pouvažujte aj nad týmto modelom, no vo vyššej výbave.

Momentálne Opel ponúka akciu Smile by IMT Smile, kde štandardná výbava Corsy je doplnená o vyhrievané sedadlá volant, dažďový senzor, parkovacieho asistenta, LED svetlomety, 180 stupňovú parkovaciu kameru a mnoho iného…

V neposlednom rade, by som sa chcel poďakovať salónu Auto Swam v Košiciach, kde Vám s radosťou predstavia podrobnejšie informácii o novej Corse a tejto akcii.

Video recenziu nájdeš tu:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Lexus UX 300e: Prvé elektroauto značky Lexus do detailov odhalené...

Je to tu!  Divízia koncernu Toyota (Lexus) predstavuje svoje prvé 100% elektroauto pod modelovým označením UX 300e. Aké bude mať postavenie v segmente B-SUV? Lexus, značka známa svojim technickým pokrokom a bezpečnosťou uviedla na trh svoj prvý model v segmente B-SUV, takzvaný UX. Model UX so spaľovacím motorom sa stal počas prvých […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk