Opel Corsa-e 2020 : Spaľováky traste sa!

Martin Slanina

Francúzsko-nemecký hatchback určený predovšetkým do mesta je aktuálne v ponuke s benzínovým aj naftovým motorom. No Opel pod záštitou PSA chcel niečo viac… Priniesť 6. generáciu Corsy do moderného sveta! A tak netrvalo dlho a Opel predstavil aj plne elektrifikovanú verziu, ktorú som si musel hneď odskúšať. Bol som spokojný?

V prvom rade si povieme niečo o elektrických autách spojených so značkou Opel. Ten už totiž v roku 2013 v spolupráci s General Motors predstavil prvý  plug-in hybrid s názvom Opel Ampera. Batéria s hrubou kapacitou 16 kWh stačila na čisto elektrický dojazd približne 80 kilometrov, čo rozhodne nebolo atraktívne a tak sa v roku 2016 dostala na trh plne elektrická verzia. Tá ponúkala veľmi atraktívny dojazd, ale aj rýchle nabíjanie. Ale neprišli sme sa tu rozprávať o modeli Ampera, ale novej Corse, ktorá prišla na slovenský trh koncom roka 2020.

Pri pohľade na verziu Corsa-e a jej parametre si všimneme, že tento model nie je žiadny unikát. Technológie preberá z koncernu PSA a tak nájdeme takmer identické aj u modelov Peugeot e-208, e-2008, alebo DS 3 E-Tense. No nemyslite si, že ide o tie isté automobily. Každý model je postavený tak trochu inak, s inými jazdnými vlastnosťami, systémami, ale aj dizajnom.

Dizajn modelu Corsa-e je takmer identický s Corsou so spaľovacími motormi. Jedinými rozdielmi od bežnej „spaľovacej“ verzie sú zelené EČV, záslepka na výfuku a emblémy s „É-čkom“, ktoré majú napovedať, že ide o model poháňaný výlučne elektrickou energiou. Mne, ako mladému aktívnemu človekovi, prišiel celkový štýl auta veľmi svieži a moderný. Črty auta pôsobia dynamicky a športovosť dodáva aj kombinácia oranžovej s čiernymi prvkami, ako sú lišty, strecha alebo predný gril. Čo mňa osobne prekvapilo bolo, že inžinieri v Opli zanechali prednú mriežku vetranú, čo sa určite odrazilo na lepšom dizajne, no aj väčšej spotrebe.

Interiér závisí od stupňa výbavy. V nami testovanom modeli sme mali sedadlá v kombinácii koža/látka, ktoré mali aj funkciu vyhrievania. Aj pri elektrickej verzii oceňujem, že bol zachovaný nízky posed. Celý interiér bol nabitý rôznymi pomôckami a technológiami a tak tu nesmie chýbať: vyhrievaný multifunkčný volant, lakťová opierka a 7″ multimediálny displej, ktorý podporuje Android Auto aj Apple CarPlay. Po napojení pomocou kábla reaguje všetko pomerne rýchlo a s kombináciou jednoduchého ovládania nemôžem nič vytknúť. O bezpečnosť sa postará systém pre centrovanie v pruhu, tempomat, 180 stupňová parkovacia kamera no predovšetkým LED svetlá s výbornou svietivosťou. Aj napriek tomu, že batérie tohto elektromobilu siahajú od predných sedadiel až po batožinový priestor, sa miesto pre zadných pasažierov, ani kufor nijako nezmenil a ostal na hodnote 309 litrov.

Pod kapotou nájdeme elektromotor, ktorý posiela na prednú nápravu výkon 100 kW, teda 136 koní. Zrýchlenie z 0-50 Opel uvádza za 2,8 sekundy a čuduj sa svetu, vážne je to tak! Ako to je možné? Elektromotor ponúka krútiaci moment 260 Nm, ktorý je k dispozícii ihneď po zošliapnutí plynu a tak malá Corsa na svetelnej križovatke akceleruje oveľa rýchlejšie ako spaľovacie motory s dvojitým výkonom.

Opel Corsa-e má v podlahe skrytú batériu s hrubou kapacitou 50 kWh. Využiteľná kapacita je ale o 10 % nižšia, a teda 45 kWh. Čo sa týka dojazdu, ten je podľa WLTP 337km, avšak pri našom testovaní to bolo cca 320 kilometrov. Spotreba sa po meste pohybovala okolo 14-15 kWh, no po diaľnici to bralo aj 25 kWh a viac. Ak by ste s týmto autom mali jazdiť prevažne diaľnice (140km/h) rátajte s maximálnym dojazdom 170-200 km. Opel Corsa-e sa nabíja podobne ako príbuzné modely, a to maximálnym výkonom až 100 kW. Ten si auto dokáže ťahať do približne 25 %, kedy klesá na stále veľmi dobrých 75 kW. Okolo hodnoty 50 % nabitia batérie prichádza k poklesu na taktiež dostatočných 50 kW. Na rýchlonabíjačkách (50 kW) nám to trvalo 2h 20 min (pri zostatku 15% batérie do plného nabitia), doma z obyčajnej zásuvky by vám to trvalo vyše 25 hodín a tak by som pri domácom nabíjaní uprednostnil WallBox, ktorý by to mal zvládnuť za 7 hodín.

Azda najväčšou nevýhodou tohto automobilu je vyššia hmotnosť, keďže samotná batéria váži okolo 500 kg. S týmto faktom sa museli popasovať aj inžinieri v Opli, no zvládli to perfektne. Aj napriek tejto váhe je auto dostatočne agilné a stabilné v zákrutách. V režime Sport si viete užiť veľmi atraktívnu a rýchlu jazdu, dovolím si povedať, že vlastnosťami pripomínajúcu motokáru alebo niektorý model Mini-Cooper. Auto Vás na jeho limity upozorní miernym plávaním na vozovke, kedy je už fakt na hrane. Reálne pri jazde ani len nepocítite, že ste o 500 kg ťažší.

Vo všeobecnosti išlo o jeden z mojich prvých testov elektromobilu a aj napriek strachu, kde to budem nabíjať, koľko sa to bude nabíjať a ako to bude jazdiť, som si celkový test veľmi užil. Čo musím prvorado vyzdvihnúť, je, že majitelia elektromobilov sú jedná veľká rodina. Pri nabíjaní som trávil čas dlhými rozhovormi o elektroautách so susedom z vedľajšej nabíjačky. Či už murár, podnikateľ alebo mestský policajt, stále sa bolo o čom baviť. Ako príklad uvádzam Martina a jeho Teslu pri natáčaní nášho videotestu v Levoči. Všetkých, ktorých som stretol, pozdravujem a dúfam, že sa vidíme pri nabíjaní ďalšieho testovaného elektroauta 🙂

Naše hodnotenie: 7/10 – Ako elektrické mestské auto je tento Opel jedným z mojich favoritov. Dizajn, dojazd ale aj technológie sú na veľmi vysokej úrovni. No pred kúpou elektroauta dvakrát zvážte, či je takýto variant určite pre Vás. Predsa, bavíme sa o aute s cenovkou 31 500 € (s DPH).

V neposlednom rade, by som sa chcel poďakovať Autosalónu Opel firmy Swam servis v Košiciach, kde Vám s radosťou predstavia podrobnejšie informácie o novej Corse-e.

↓ Videorecenzia tu! ↓

https://www.youtube.com/watch?v=N_j_qgkd84Q&ab_channel=Carflex

Pridaj komentár

Next Post

Máte Bitcoin? Automobilka Tesla čoskoro podporí platbu touto kryptomenou

Americká automobilka Tesla Motors oficiálne potvrdila, že „v blízkej budúcnosti“ prijme platbu Bitcoinom. Pred niekoľkými týždňami zakladateľ a hlavný CEO spoločnosti Tesla Elon Musk prostredníctvom svojho osobného účtu na sociálnej sieti Twitter ukázal svoje nadšenie pre jednu z najpopulárnejších kryptomien posledných rokov, teda Bitcoin. To spôsobilo, že táto virtuálna mena na akciovom trhu automaticky zvýšila hodnotu, […]