Francúzsko-nemecký hatchback určený predovšetkým do mesta je aktuálne v ponuke s benzínovým aj naftovým motorom. No Opel pod záštitou PSA chcel niečo viac… Priniesť 6. generáciu Corsy do moderného sveta! A tak netrvalo dlho a Opel predstavil aj plne elektrifikovanú verziu, ktorú som si musel hneď odskúšať. Bol som spokojný?
V prvom rade si povieme niečo o elektrických autách spojených so značkou Opel. Ten už totiž v roku 2013 v spolupráci s General Motors predstavil prvý plug-in hybrid s názvom Opel Ampera. Batéria s hrubou kapacitou 16 kWh stačila na čisto elektrický dojazd približne 80 kilometrov, čo rozhodne nebolo atraktívne a tak sa v roku 2016 dostala na trh plne elektrická verzia. Tá ponúkala veľmi atraktívny dojazd, ale aj rýchle nabíjanie. Ale neprišli sme sa tu rozprávať o modeli Ampera, ale novej Corse, ktorá prišla na slovenský trh koncom roka 2020.
Pri pohľade na verziu Corsa-e a jej parametre si všimneme, že tento model nie je žiadny unikát. Technológie preberá z koncernu PSA a tak nájdeme takmer identické aj u modelov Peugeot e-208, e-2008, alebo DS 3 E-Tense. No nemyslite si, že ide o tie isté automobily. Každý model je postavený tak trochu inak, s inými jazdnými vlastnosťami, systémami, ale aj dizajnom.
Dizajn modelu Corsa-e je takmer identický s Corsou so spaľovacími motormi. Jedinými rozdielmi od bežnej „spaľovacej“ verzie sú zelené EČV, záslepka na výfuku a emblémy s „É-čkom“, ktoré majú napovedať, že ide o model poháňaný výlučne elektrickou energiou. Mne, ako mladému aktívnemu človekovi, prišiel celkový štýl auta veľmi svieži a moderný. Črty auta pôsobia dynamicky a športovosť dodáva aj kombinácia oranžovej s čiernymi prvkami, ako sú lišty, strecha alebo predný gril. Čo mňa osobne prekvapilo bolo, že inžinieri v Opli zanechali prednú mriežku vetranú, čo sa určite odrazilo na lepšom dizajne, no aj väčšej spotrebe.
Interiér závisí od stupňa výbavy. V nami testovanom modeli sme mali sedadlá v kombinácii koža/látka, ktoré mali aj funkciu vyhrievania. Aj pri elektrickej verzii oceňujem, že bol zachovaný nízky posed. Celý interiér bol nabitý rôznymi pomôckami a technológiami a tak tu nesmie chýbať: vyhrievaný multifunkčný volant, lakťová opierka a 7″ multimediálny displej, ktorý podporuje Android Auto aj Apple CarPlay. Po napojení pomocou kábla reaguje všetko pomerne rýchlo a s kombináciou jednoduchého ovládania nemôžem nič vytknúť. O bezpečnosť sa postará systém pre centrovanie v pruhu, tempomat, 180 stupňová parkovacia kamera no predovšetkým LED svetlá s výbornou svietivosťou. Aj napriek tomu, že batérie tohto elektromobilu siahajú od predných sedadiel až po batožinový priestor, sa miesto pre zadných pasažierov, ani kufor nijako nezmenil a ostal na hodnote 309 litrov.
Pod kapotou nájdeme elektromotor, ktorý posiela na prednú nápravu výkon 100 kW, teda 136 koní. Zrýchlenie z 0-50 Opel uvádza za 2,8 sekundy a čuduj sa svetu, vážne je to tak! Ako to je možné? Elektromotor ponúka krútiaci moment 260 Nm, ktorý je k dispozícii ihneď po zošliapnutí plynu a tak malá Corsa na svetelnej križovatke akceleruje oveľa rýchlejšie ako spaľovacie motory s dvojitým výkonom.
Opel Corsa-e má v podlahe skrytú batériu s hrubou kapacitou 50 kWh. Využiteľná kapacita je ale o 10 % nižšia, a teda 45 kWh. Čo sa týka dojazdu, ten je podľa WLTP 337km, avšak pri našom testovaní to bolo cca 320 kilometrov. Spotreba sa po meste pohybovala okolo 14-15 kWh, no po diaľnici to bralo aj 25 kWh a viac. Ak by ste s týmto autom mali jazdiť prevažne diaľnice (140km/h) rátajte s maximálnym dojazdom 170-200 km. Opel Corsa-e sa nabíja podobne ako príbuzné modely, a to maximálnym výkonom až 100 kW. Ten si auto dokáže ťahať do približne 25 %, kedy klesá na stále veľmi dobrých 75 kW. Okolo hodnoty 50 % nabitia batérie prichádza k poklesu na taktiež dostatočných 50 kW. Na rýchlonabíjačkách (50 kW) nám to trvalo 2h 20 min (pri zostatku 15% batérie do plného nabitia), doma z obyčajnej zásuvky by vám to trvalo vyše 25 hodín a tak by som pri domácom nabíjaní uprednostnil WallBox, ktorý by to mal zvládnuť za 7 hodín.
Azda najväčšou nevýhodou tohto automobilu je vyššia hmotnosť, keďže samotná batéria váži okolo 500 kg. S týmto faktom sa museli popasovať aj inžinieri v Opli, no zvládli to perfektne. Aj napriek tejto váhe je auto dostatočne agilné a stabilné v zákrutách. V režime Sport si viete užiť veľmi atraktívnu a rýchlu jazdu, dovolím si povedať, že vlastnosťami pripomínajúcu motokáru alebo niektorý model Mini-Cooper. Auto Vás na jeho limity upozorní miernym plávaním na vozovke, kedy je už fakt na hrane. Reálne pri jazde ani len nepocítite, že ste o 500 kg ťažší.
Vo všeobecnosti išlo o jeden z mojich prvých testov elektromobilu a aj napriek strachu, kde to budem nabíjať, koľko sa to bude nabíjať a ako to bude jazdiť, som si celkový test veľmi užil. Čo musím prvorado vyzdvihnúť, je, že majitelia elektromobilov sú jedná veľká rodina. Pri nabíjaní som trávil čas dlhými rozhovormi o elektroautách so susedom z vedľajšej nabíjačky. Či už murár, podnikateľ alebo mestský policajt, stále sa bolo o čom baviť. Ako príklad uvádzam Martina a jeho Teslu pri natáčaní nášho videotestu v Levoči. Všetkých, ktorých som stretol, pozdravujem a dúfam, že sa vidíme pri nabíjaní ďalšieho testovaného elektroauta 🙂
Naše hodnotenie: 7/10 – Ako elektrické mestské auto je tento Opel jedným z mojich favoritov. Dizajn, dojazd ale aj technológie sú na veľmi vysokej úrovni. No pred kúpou elektroauta dvakrát zvážte, či je takýto variant určite pre Vás. Predsa, bavíme sa o aute s cenovkou 31 500 € (s DPH).
V neposlednom rade, by som sa chcel poďakovať Autosalónu Opel firmy Swam servis v Košiciach, kde Vám s radosťou predstavia podrobnejšie informácie o novej Corse-e.
↓ Videorecenzia tu! ↓