Opel Mokka X 2020: Výrazný a elektrizujúci návrat

Martin Slanina

Druhá generácia modelu Mokka prichádza s prelomovou technológiou a obsahuje taktiež 100% elektrickú verziu.

V roku 2012 sme videli, že spoločnosť Opel uviedla na trh kompaktné SUV, ktoré sa stalo jedným z hlavných nepriateľov Nissanu Qashqai. Pôvodné meno Mokka sa po zmene premenovalo na Mokka X, tento model prešiel v roku 2016 zmenou vzhľadu, novými motormi a lepším vybavením. Po minuloročnom spojenectve so spoločnosťou PSA sa však Francúzi rozhodli ukončiť výrobu s jediným cieľom: pochovať celé dedičstvo spoločnosti General Motors, a vrátiť sa na trh so svojím úplne novým a lepším produktom.

Zbohom General Motors

Viac o druhej generácii Opel Mokka X máme práve z rúk generálneho riaditeľa spoločnosti Opel Michaela Lohschellera, ktorý v krátkom popise odhaľuje niektoré podrobnosti. Za spoločnosť Opel som bol zodpovedný posledné tri roky. Počas tejto doby sme vyvinuli veľa úsilia a ešte viac vášne pri vývoji novej Mokky. S ďalšou generáciou modelu Mokka prakticky vymýšľame Opel odznova. Nemôžem sa dočkať, až uvidím, ako sa náš nováčik valí ulicami, “ hovorí.

V rámci nového sortimentu vozidiel Mokka existujú benzínové, naftové, hybridné verzie a 100% elektrický variant, ktorý je jednou z najdôležitejších modelov pre spoločnosť Opel, a preto bol uvedený na prvom mieste.

Hovoríme o druhej generácii modelu Mokka, ktorá ako vidíte na obrázkoch, nemá nič spoločné s predchádzajúcou. Napriek mierne dlhšiemu rázvoru kolies (+2 mm) je nová Mokka o 12,5 cm kratšia ako predchádzajúca generácia a svojim piatim cestujúcim ponúka podobný nákladový priestor až 350 litrov. Jeho celková dĺžka je 4,15 metra, tu sa uprednostnilo práve mestské využitie tohto auta.

Jej línia uvádza na trh nový dizajnový jazyk značky, ako aj plne digitálny interiér. Zahŕňa vodorovne pretiahnutý prístrojový panel, ktorý integruje dve obrazovky. Jeden pred vodičom má veľkosť až 12 palcov. Aby sa však umožnilo intuitívne používanie bez rozptyľovania, dizajnéri spoločnosti Opel sa rozhodli ponechať ovládacie tlačidlá pre základné funkcie, aby sa predišlo komplikovaniu prevádzky v podponuke.

Pokiaľ ide o jazdné pomôcky, zahŕňajú sa systémy ako ACC (Advanced Cruise Control), ktoré s funkciou Start-Stop umožňujú vysokú dávku automatizovanej jazdy, pretože Opel Mokka-e môže automaticky prispôsobiť jazdu podľa okolnosti premávky. Aktívny systém určovania polohy jazdného pruhu navyše automaticky udržuje vozidlo v strede jazdného pruhu.

Osvetľovací systém ponúka špičkovú technológiu vďaka prispôsobiteľnému a teda oslnivému systému IntelliLux LED. Všetky varianty modelu Mokka sa dodávajú štandardne s LED prednými a zadnými svetlami, elektrickou parkovacou brzdou a rozpoznaním dopravného značenia. K dispozícii je aj 180-stupňová panoramatická kamera.

Mokka 2021 je založená na novej verzii vysoko efektívnej multi-energetickej platformy Opel. V porovnaní s predošlou generáciou nová Mokka X „schudla“ niečo cez 120kg.Taktiež by sa mala zlepšiť tuhosť karosérie…

Spoločnosť Opel ponúka na batériu osemročnú záruku.

Elektromotor dodáva 136 koní a krútiaci moment 260 Nm. Vodič si môže vybrať medzi tromi jazdnými režimami – normálnym, ekologickým a športovým – podľa svojich preferencií. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km / h, aby sa zachovala energia uložená v 50 kWh batérii. Systém rýchleho nabíjania s výkonom 100 kW DC vám umožní nabíjať 80% batérie za 30 minút.

Opel Mokka-e má podľa WLTP v normálnom režime čisto elektrický dosah až 322 km, zatiaľ čo systém Eco podporuje vodiča, aby dosiahol maximálny možný dosah. Umožňuje všetky možnosti nabíjania a poskytuje tiež osemročnú záruku na batériu.

Z estetického hľadiska je nová Mokka tiež prvým modelom, ktorý ukazuje front, ktorý značka nazýva Vizor. Táto filozofia pokračuje vo vnútri, kde podstatou je čistý panel, ktorý odráža dizajnový zámer modelu Opel Vizor. Dve široké obrazovky s veľkosťou až 10 a 12 palcov, ktoré sú vítané; stredný displej je úmyselne naklonený k vodičovi a prieduchy sú tlačené dole, aby sa zlepšil zážitok zo sledovania.

Panel Pure poskytuje vodičovi najnovšie technológie a najdôležitejšie informácie, zatiaľ čo chýbajú všetky rušivé vizuálne podnety. Dizajn stredovej konzoly bol tiež zjednodušený. Vďaka elektrickej parkovacej brzde, ako aj novej aj elektrickej páke radiacej páky nevystupuje žiadny prvok. Všetky ovládacie prvky a moduly sú integrované.

Next Gen? Alebo len ľahká modernizácia? Počkajme si až Nový Opel Mokka X uvidíme naživo!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Audi Q5 2021: Jemné zmeny, preukázaný progres...

Audi Q5 aktualizuje svoj imidž a prináša množstvo zaujímavých noviniek, ako je napríklad dieselový motor s pohonom Mild Hybrid a výkonom 204 koní… Najúspešnejšie SUV od Audi dostáva malú aktualizáciu, chce sa priblížiť novému dizajnovému jazyku Ingolstadtskej značky. Predná časť je časťou, ktorá dostáva najviac vylepšení, s väčšou osemhrannou mriežkou a vyššími prívodmi […]