Peugeot 2008 GT-line: Ako si ma značka Peugeot získala…

Martin Slanina

Segment B-SUV je asi najbojovnejší, čo sa súperenia týka. V tomto segmente nájdeme aj Nový Peugeot 2008, ktorý je teraz sofistikovanejší a futuristickejší… Čo od neho očakávať?

Na tento test som sa tešil obzvlášť, pretože dizajn a technológia automobilky Peugeot rastie míľovými krokmi. Tento rast kvality značky som začal zaznamenávať s uvedením Peugeotu 508 na predajný trh. Štýl, ktorým Peugeot dizajnuje autá nemôžeme nazvať nijak inak ako “nadčasový”. Veď pozrite sami… Síce sme tento model testovali už dávnejšie, no aspoň sa vyhovorím na tradičné porekadlo: “Na dobré sa čaká…”

Peugeot predstavil crossover 2008 v roku 2013, no a vyplnil ním potreby zákazníkov, ktorí hľadali medzistupeň medzi malým mestským autom a SUV. Tento francúzsky zástupca B-kategórie SUV zažil už od samého začiatku veľmi úspešné predaje. Každoročne sa totiž predá viac ako 160 000 kusov a príchodom tejto generácie sa očakáva ešte väčší nárast.

Dokonalý dizajn

Jeho dizajn nadväzuje na úspešné línie predošlého modelu 3008, no s úplne novou osobnosťou a ešte výraznejšími líniami, vďaka ktorým vyzerá ešte mohutnejšie, ako je. Na dĺžku meria 4 300, na šírku 1 770 a na výšku 1 530 milimetrov. Táto nadštandardná veľkosť pre auto tohto druhu znamená, že môže konkurovať aj automobilom ako Seat Ateca alebo Nissan Qashqai. Auto je postavené na podvozku Common Modular Platform, teda CMP z koncernu PSA. Rovnaký podvozok nájdeme aj pri modeloch Peugeot 208, DS3 Crossback alebo aj pri modeloch Opel Corsa, alebo Mokka.

Vysoko situovanú kapotu, ktorá dodáva pocit väčšieho auta, má vozidlo vďaka kolmej maske. Tá je vo verzii GT Line čiernej farby s vertikálnymi prvkami Dark Chrome. Strecha a bočné stĺpiky sú taktiež v čiernej farbe. Po bokoch auta nájdeme fazetové prelisy, ktoré nie sú až tak bežné, čo dodáva autu určitú výnimočnosť. Na prvý pohľad ma upútali hlavne výfuky, ktoré sú prekvapivo reálne. Nová 2008 by mohla niesť aj názov “208 na steroidoch”, ide totiž o skoro tie isté tvary ako u menšej 208. Však načo by menili niečo, čo je lákavé na pohľad, ale aj účinné…

Miesto vodiča a prístrojová doska

Interiérom urobila automobilka Peugeot veľký krok vpred voči jeho predchodcovi a to najmä kvalitnými materiálmi, efektným prešívaním a okolitým osvetlením, ktoré nemá závan lacného kolotoča… skôr prémiového klubu. Nevedel som sa nabažiť odhlučnenia a vyklápacou panoramatickou strechou, tá začína byť u týchto značiek viac a viac “must have”. Hlavnou hviezdou tohto auta je určite „i-Cockpit“, ktorý je štandardom vo všetkých výbavách okrem výbavy Active. Ak ste ešte nepočuli o technológii i-Cockpit, ide o intuitívny vynález značky Peugeot, ktorý zahŕňa: kompaktný volant, holografické premietanie prístrojovej dosky, vyvýšenú stredovú konzolu a veľký dotykový displej v strede. Veľa kolegov z rôznych redakcií, ale už aj súčasných majiteľov tohto auta mi vravelo, že trvá pomerne dlho, pokiaľ si na tento kokpit zvyknem. Čuduj sa svetu, trvalo to necelých 100 km a jazdil som bezproblémovo… Ide hlavne o správne nastavenie výšky volantu a sedadla. Keďže som už spomenul tie sedadlá, poskytovali veľmi príjemný komfort s bočným vedením. Jazdu nám spríjemňoval 7″ multimediálny displej s príplatkovým Hi-Fi systémom Focal, ktorý hral pomerne dobre, no za cenu 800€ by som ho ešte 2x zvážil. Potešilo ma množstvo konektorov na nabíjanie, no zároveň sklamalo, že prepojenie AndroidAuto/AppleCarPlay je možné len pomocou kábla. Pri tomto fakte som nepochopil prítomnosť bezdrôtového nabíjania, keďže pri použití navigácie alebo ovládania telefónu cez konzolu musí byť Váš smartfón neustále zapojený káblom (teda sa nabíja aj bez využitia bezdrôtovej nabíjačky)…

V nami testovanom vozidle sa nachádzal 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor PureTech s výkonom 96 kW, teda 130 koní. Pri tomto motore je krútiaci moment 230 Nm, ktorý je cez 6 st. manuál prenášaný výlučne na prednú nápravu. Na to, že ide o trojválec, som bol s motorom až veľmi spokojný. Spotreba sa pri našom teste pohybovala okolo 6,5l, no motor mal najazdených necelých 200 km, keď sme ho preberali. Po dlhodobejšom používaní očakávam spotrebu okolo 5,5-5,2l/100km. Jazdný prejav je možno meniť nastavením jazdných režimov – Sport, Normal a Eco.

Samotná jazda bola určite jedným z najväčších pozitív pre tento model. Ani na dlhšej ceste som nebol otrávený nadmerným hlukom. Taktiež som bol milo prekvapený, ako sa na tento model pozerajú okoloidúci. Pri jazde mestom som zberal viac pohľadov ako pri jazde s prémiovejšími značkami ako Audi/BMW. Tento fakt znamená, že Francúzi vážne vedia, čo robia a robia to dobre… Asi jediné, čo by som vypichol pri jazde, je jednoduchá zadná náprava s torznou priečkou, s ktorou pôsobí v zákrutách auto pomerne neisto. Pri ostrejšej jazde na Jahodnej sme sa stretávali s poslabším gripom predných kolies, čo ale nie je až také zlé. Toto auto predsa nebolo stavané na “rýchlu jazdu”, ale kľudnú jazdu po meste a okolí.

Naše Hodnotenie: 8/10 – Peugeot 2008 nás príjemne prekvapil. Tento model Vás nezruinuje pri jeho kúpe ani návšteve najbližšej benzínovej pumpy. Či už ide o motor alebo aj technológiu a komponenty, ide o veľmi dobre premyslené súčasti veľmi úspešného a praktického SUV. Ak hľadáte štýlovku do mesta, obzrite sa aj po tomto variante.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

BMW iX: Nová revolúcia bavorskej značky je elektrická

Áno, je to tu! BMW iX označované za alternatívu Audi e-tron a Mercedes EQC je tiež novou vlajkovou loďou značky na úrovni technológií a luxusu. Vyrovná sa, poprípade predbehne konkurenciu? Je samozrejmé, že sektor SUV patrí k najúspešnejším za posledné roky a zdá sa, že jeho popularita nekončí. Ďalší vývoj v tejto skupine […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk