Peugeot 508 PSE: Najdivokejší lev koncernu PSA

Martin Slanina

Najvýkonnejší variant francúzskeho sedanu prichádza na trh ako prvý model obnovenej divízie Peugeot Sport Engineered s vysoko výkonnou plug-in hybridnou mechanikou.

Prvýkrát predstavený začiatkom roku 2019, Peugeot 508 Sport Engineered , bol príliš šťavnatý nápad na to, aby ho bolo možné ponechať jednoducho ako zaujímavý show car. Vysokovýkonný automobil schopný konkurovať priamo niektorým súperom v tomto segmente, napríklad Audi S4 alebo Mercedes-AMG C 43, ale zároveň vsádzať na efektívnejšie športové správanie založené na elektrifikácii.

Táto myšlienka sa nakoniec uskutočnila o rok neskôr s modelom Peugeot 508 PSE, o ktorom sa teraz konečne ukazuje, že pristane ako prvý kus renomovanej športovej divízie francúzskej značky Peugeot Sport Engineered.

Najmocnejší lev v histórii

Bolo to v septembri 2020, keď nám Peugeot ukázal model, ktorý prichádza na trh so vzhľadom, ktorý prakticky vystihuje vzhľad prvého konceptu pred viac ako rokom. No teraz prichádza s prekvapením… Najsilnejší Peugeot v histórii prichádza nielen so svojou obvyklou karosériou sedan, ale aj s rodinnou karosériou SW. Tento fakt poteší hlavne rodinne založených fanúšikov značky Peugeot.

Táto športová verzia sedanu dostane veľmi atraktívne riešenie, vďaka ktorému sa odlíši od zvyšku ponuky v súlade s koncepciou, ktorú sme už spomínali. Má veľmi špecifický bodykit, ktorý pri nových nárazníkoch vyzerá ešte agresívnejšie. Auto má aj predné rozdeľovače s integrovanými rebrami, športovejšie bočné prahy, nový zadný difúzor, športovejšie 20-palcové kolesá a interiér z vysoko kvalitných materiálov. Skrátka, ako keby to ani nebol Peugeot… To všetko sprevádzajú určité detaily, ako sú prívody vzduchu do predného nárazníka, brzdové strmene a rôzne odznaky, ktoré sú rozmiestnené po celom tele automobilu (v kapote 508, v stĺpiku c alebo v zadnej časti). S týmito tromi pazúrmi nového loga Peugeot Sport, ktoré svietia v intenzívnej kryptonitovo zelenej farbe, bude odteraz charakteristickou farbou automobilov Peugeot Sport na okruhoch i mimo nich. Farba je prítomná aj v interiéri so slávnym kokpitom i-Cockpit s prešívaním, znakmi a grafikou digitálnych displejov.

Najdôležitejšia zo všetkého však nebude estetika, ale pohonný systém, ktorý je skrytý pod ľahšou a širšou karosériou, ktorú bude sprevádzať pevnejšie odpruženie a brzdový systém na vrchole segmentu. 508-ička bude mať predné kotúče s priemerom 380 mm a štyrmi piestami s pevnými strmeňmi.

Všestranné športové auto

So zameraním na osobu zodpovednú za pohon francúzskeho modelu nájdeme celkovo tri motory pripravené plniť príkazy vodiča. V skutočnosti nejde o trojicu spaľovacích jednotiek, ako by si niektorí priali, pretože stojíme pred veľmi podobnou kombináciou použitou v prototype. To znamená 1,6-litrový benzínový blok a dva elektromotory, umiestnené jeden na každej náprave, výsledkom čoho je hybridný pohonný agregát. Takto by bolo možné poslať všetku energiu na všetky štyri kolesá, čo ponúka celkom nízku úroveň spotreby a emisií.

Ak hovoríme o číslach, 508 PSE dodá konečný výkon na asfalte 360 koní a maximálny krútiaci moment 520 Nm, ktoré vychádzajú z kombinácie 200 koňového spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov, čím sa stane najvýkonnejším Peugeotom, aký bol kedy vyrobený. Výkon tohto automobilu sa bude prenášať na všetky štyri kolesá pomocou osemstupňovej automatickej prevodovky, výsledkom čoho bude rýchlosť 0-100 km/h za 5,2 sekundy s elektronicky obmedzenou maximálnou rýchlosťou na 250 km/h.

Výhodou plug-in hybridu je, že bude mať k dispozícii až päť jazdných režimov, vďaka ktorým sa stane jedným z najuniverzálnejších športových automobilov:

  • Elektrický : Na 100% elektrický pohon v úplnom tichu s dojazdom s nulovými emisiami 42 km podľa protokolu WLTP, ktorý umožňuje prístup k zeleným plochám v mestských oblastiach, no taktiež disponuje okamžitou reakciou z 0-140 km/h .
  • Komfort : Hybridný režim so zmäkčeným odpružením pre jazdu „s vysokým komfortom“.
  • Hybrid – Automaticky vyberá spaľovací alebo elektrický výkon na základe okolností, aby optimalizoval palivovú účinnosť
  • Šport : ponúka maximálny výkon 360 koní pre maximálny výkon. V režime Sport obsahuje rozhranie digitálny zvukový systém motora, ktorý umocňuje športovú atmosféru na palube. Tento režim tiež upravuje mapovanie riadenia, pruženia a plynového pedála. Spaľovací motor zaručuje, že batéria je neustále nabitá tak, aby poskytovala maximálny výkon
  • 4WD – Poskytuje maximálnu trakciu v klzkých podmienkach

Pre tento hybrid si Peugeot všimol nielen svoje najnovšie modely pouličných hybridov, ale aj všetky svoje skúsenosti s konkurenciou hybridným modelom v aspektoch, ako sú aerodynamika, mechanické komponenty a výkon..

Batérie v tomto systéme je možné navyše nabiť buď za menej ako 7 hodín pomocou domácej zástrčky, alebo za menej ako dve hodiny pomocou nabíjacieho bodu 7kW. S týmto elektrickým posilňovačom sa tento športový sedan bude môcť pochváliť skutočne pôsobivou spotrebou a emisiami pre svoj výkon s 46 g / km CO2 a schválenou spotrebou 2,03 litra na 100 km .

Príchod tohto nového modelu naštartuje novú etapu v rámci značky, v ktorej sa budú osobitne zvýrazňovať písmená PSE ( Peugeot Sport Engineered ), pretože Francúzi zamýšľajú uviesť na trh sériu „pikantných“ modelov podpísaných ich športovou divíziou ako súčasť stratégie podobnej Mercedesu a BMW s AMG a BMW M. Paleta, ktorá bude tiež perfektnou výkladnou skriňou návratu k súťaži na 24 hodín Le Mans v roku 2022 so svojím nedávno pokročilým hyperautomobilom.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Ford Mustang Mach-E GT Performance Edition: 486 elektrických koní

Spoločnosť Ford predstavila najrýchlejšiu verziu svojho športového elektrického SUV, ktoré sa okrem výkonnejších komponentov môže pochváliť výkonom 486 koní a 860 Nm. Pravdepodobne sú niektorí petrolheadi ešte stále šokovaní existenciou automobilu s názvom Mustang a paradoxom, že tento automobil je elektrické SUV. Nedá sa ale povedať, že Ford s Fordom Mustang Mach-E neponúka model […]