Porsche 911 Targa 2020: Návrat do minulosti s technológiou budúcnosti

Martin Slanina

V novej generácii modelu 911 nemohla chýbať jedna z najzvláštnejších verzií nemeckého športového automobilu. Model Targa sa po rokoch stáva opäť realitou.

Pre automobilku Porsche je povestné, že ak chcú predstaviť niečo nové, zväčša to trvá pomerne dlho…. Niečo podobné sa deje s Porsche 911 a 992, ktorý nám postupne odhaľuje rôzne podoby, ktoré reprezentujú svoj sortiment, či už ide o Kabriolet, Speedster alebo Turbo .

Nemôžem nespomenúť aj jedno z najzvláštnejších modelov Značky Porsche. Niektorý ho proste radi nemajú, no na druhej strane sú tu ľudia ktorý tento model milujú. Bavíme sa o Porsche 911 Targa. A je to tak, karoséria tohto typu nemohla chýbať v novej generácii nemeckého športového automobilu, aj keď jej zostavenie trvalo trochu dlhšie ako ostatné…

„čudák“ alebo trendsetter ?

Charakteristickou črtou Porsche Targa je bezpochyby jej strešný systém. Rovnako ako v legendárnej originálnej Targe z roku 1965, vyniká typicky širokým oblúkom, posuvnou časťou strechy a panoramaticky zabolenému zadnému oknu. Otváranie a zatváranie strechy sa vykonáva pohodlne za 19 sekúnd, celý proces je vykonaný automaticky.

Pripomeňme, že Targa 2.0 z roku 1965 bola v automobilovom svete priekopníckym modelom. Targa, pôvodne uvádzaná na trh ako „o niečo viac bezpečný kabriolet“, s odnímateľnou strechou, vytvorila samostatný koncept a stala sa ikonou až dodnes. Do dnešného dňa spoločnosť Porsche v Targa 911 naďalej kombinovala dva svety: výhody jazdy na otvorenom priestranstve typické pre kabriolet s pohodlím a bezpečnosťou typickou pre kupé.

Viac výkonu pre Targu

Model 911 Targa 4 bude poháňaný trojlitrovým šesťvalcovým motorom boxer, ktorý s pomocou dvoch turbodúchadiel dosahuje výkon 385 koní a v kombinácii s voliteľným balíkom Sport Chrono zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. V porovnaní s predchádzajúcim modelom ušetríte jednu desatinu sekundy. Bavíme sa o aute so 450 Nm v rozsahu od 1 950 do 5 000 ot/min. Maximálna rýchlosť modelu 911 Targa 4 je 289 km/h.

Ak by Vám to prišlo málo… Predstavím Vám radšej model 911 Targa 4S ktorý má 450 koní. Z 0-100 mu to trvá 3,6 sekundy, čo je o 4 desatiny menej ako u jeho predchodcu. Maximálny krútiaci moment u tohoto modelu je 530 Nm k dispozícii medzi 2 300 až 5 000 ot / min. Maximálna rýchlosť modelu 911 Targa 4S je 304 km/h.

Obidva modely sú vybavené dvojspojkovou prevodovkou PDK a ôsmimi prevodovými stupňami . Okrem toho majú v štandarde systém riadenia pohonu všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM).

Technológia pre radosť z jazdy

Prvýkrát je v oboch verziách k dispozícii aj Porsche InnoDrive, ktorý integruje adaptívne tempomaty. Vďaka vylepšenej funkcii Smartlift môže byť svetlá výška naprogramovaná tak, aby zdvihla prednú časť, čo je užitočné napríklad pre prístup do garáže alebo nejakom parkovaní na kopci. Zoznam technologických možností je možné doplniť širokou škálou prvkov z Porsche Tequipment a novými alternatívami z Porsche Exclusive Manufaktur.

Elektronicky riadený systém variabilného tlmenia (Porsche Active Suspension Management, PASM) je pri nových modeloch 911 Targa štandardom. Tento systém automaticky nastavuje tlmiace schopnosti podľa Vami zvolených programov (Sport/Comfort). Rovnako ako u ostatných variantov ôsmej generácie 911, budú tieto auta obsahovať aj WetMode. Senzory v prednej maske auta budú vedieť zistiť, či je vozovka pokrytá vodou. Ak bude, vyšlú upozornenie pre vodiča a riadiacu jednotku, tá sa automaticky prispôsobí poveternostným podmienkam.

Model 911 Targa 4 je vybavený pneumatikami 235/40 ZR ktoré sú obuté na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny na prednej náprave, zatiaľ čo zadná náprava využíva veľkosť 295/35 ZR v 20 palcoch. Na model 4S sa plánujú štandardne montovať pneumatiky 245/35 ZR s ráfikom 20 palcov a 305/30 ZR v 21 palcovom prevedení.

Čo sa týka bŕzd, Targa 4 používa štyri kotúče s priemerom 330 milimetrov s pevnými monoblokovými štvorpiestnymi strmeňmi v čiernej farbe. Na Targu 4S budú montované  šesť piestové červené brzdové strmene, zatiaľ čo vzadu budú iba 4-piestové. 

Vintage & Sport dizajn

V exteriéri modelu Targa 911 vynikajú dizajnérske prvky z generácie 992. V porovnaní s predchodcom má karoséria vpredu výraznejšie oblúky kolies a medzi hlavnými svetlometmi sa kapota vyznačuje obrysom pripomínajúcim prveú sériu 911. Vzadu vystupuje širší nastaviteľný spojler a integrovaný svetelný pás. S výnimkou prednej a zadnej časti auta sú všetky panely karosérie vyrobené z hliníka.

Interiér je identický s interiérom modelov 911 Carrera a vyznačuje sa čistými a rovnými čiarami na prístrojovej doske s integrovaným prístrojovým panelom. Model bol taktiež inšpirovaný 911 zo 70. rokov. Spolu s charakteristickým centrálnym počítadlom otáčok sú dva konfigurovateľné bezrámové displeje. Malý panel s piatimi tlačidlami, ktorý sa nachádza pod 10,9-palcovou obrazovkou Porsche Communication Management (PCM) poskytuje priamy prístup k najdôležitejším funkciám vozidla. Tento modul PCM je štandardný a zahŕňa online prehliadanie založené na cloudových údajoch..

Nové Porsche 911 Targa plánuje svoj nástup na trh niekedy začiatkom leta. Odhadujeme, že najlacnejší model bude začínať niekde na 126 000 €

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Hyundai i30 N Project C zahájil svoj predaj. Kúpou podporíte boj proti rakovine.

Slovenský importér značky Hyundai spustil o 12,00 hod. predaj „limitky“ i30 N Project C na Slovensku. 1 zo 600 limitovaných modelov bude v súťaži o predkupné právo. Výťažok z predaja nad jeho cenníkovú cenu bude použitý na boj proti rakovine. 12:00 – Hyundai Slovensko spúšťa predaj upravenej verzie svojho doposiaľ […]