Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2021: Ekologické zviera s výkonom 700 koní!

Martin Slanina

Stuttgartská značka práve doplnila ponuku Panamery o tri nové verzie vrátane hybridu s veľmi prekvapivými číslami.

Spoločnosť Porsche predstavila novú generáciu modelu Panamera koncom augusta a predstavila tak celkovo päť rôznych verzií, ktorými sú Panamera, Panamera 4, Panamera GTS, Panamera Turbo S a Panamera 4S E-Hybrid. Všetci sme si mysleli, že modelový rad je už kompletný, ale štuttgartská automobilka sa rozhodla rozšíriť rodinu svojho vysokovýkonného sedanu o ďalšie tri alternatívy, vrátane divokého Turbo S E-Hybrid s prekvapivými špecifikáciami.

Najvýkonnejšia Panamera

Odkazujeme na výkonnejšiu hybridnú verziu Porsche Panamera, ktorá sa od ostatných líši prostredníctvom novo navrhnutej prednej časti s dvojitými svetelnými modulmi v tvare C a veľkými bočnými otvormi pre prívod vzduchu. Vzadu je vynovená lišta zadného svetla, ktorá prechádza z jednej strany batožinového priestoru na druhú s prispôsobeným obrysom. Nemecká značka tiež predstavuje tri nové typy 20 a 21-palcových kolies a tiež dve nové farby exteriéru: čerešňovú metalízu a hľuzovkovú hnedú metalízu.

Najvýznamnejšia zmena ovplyvňuje informačno-zábavný systém, to znamená Porsche Communication Management (PCM), ktorý má teraz obrazovku s vyšším rozlíšením a obsahuje ďalšie digitálne funkcie a služby, ako napríklad vylepšené online hlasové ovládanie Voice Pilot, rozpoznávanie signálu a informácie o nebezpečenstve. Nesmie chýbať bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a mnoho ďalších služieb Connect.

Najdôležitejšiu zmenu oproti predchodcovi však nepochybne nájdeme v mechanickej časti, konkrétne v plug-in hybridnom pohonnom systéme. Skladá sa z 4,0-litrového V8 biturbo motora, ktorý má teraz výkon 571 koní, a 100 kW elektrického motora, ktorý spoločne ponúka výkon viac ako 700 koní s maximálnym krútiacim momentom 870 Nm, ktorý je dodávaný na asfalt prostredníctvom osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Táto vysoko výkonná hybridná verzia je schopná dosiahnuť 100 km / h za 3,2 sekundy so štandardným paketom Sport Chrono, čo v porovnaní s predchodcom predstavuje zníženie o dve desatiny. Maximálna rýchlosť je 315 km/h, čo znamená, že je rýchlejšie o 5 km/h.

Ďalším skvelým vylepšením je lítium-iónová batéria, ktorá zvyšuje kapacitu zo 14,1 na 17,9 kWh vďaka použitiu optimalizovaných článkov, takže Turbo S E-Hybrid ponúka dojazd v elektrickom režime na 50 kilometrov (Podľa protokolu WLTP). Pri dobíjaní energie môže používateľ okrem bežných nabíjacích staníc použiť aj normálnu zásuvku alebo konkrétnu nabíjačku. Maximálna kapacita nabíjania je 7,2 kW.

Na úrovni podvozku má Turbo S E-Hybrid štandardne všetky dostupné pokroky, ktoré nemecká značka v súčasnosti ponúka. Níjdeme tu napríklad elektrický systém pre stabilizáciu náklonu Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), ktorý obsahuje Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Nesmie chýbať zadná náprava riadenia s posilňovačom riadenia Steering Plus alebo Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Na druhej strane, Porsche predstavuje verzie Panamera 4 E-Hybrid (dojazd na elektrinu 56 kilometrov) a Panamera 4S s výkonmi 462 respektíve 440 koní a dobou zrýchlenia z 0 na 100 km/h na 4,4 a 4,1 sek. Objednávky na tieto tri nové verzie sú teraz otvorené a prvé jednotky sa dostanú na obchodné zastúpenie začiatkom decembra . Ceny budú začínať na 115 000€ a dokážu sa vyšplhať až na 195 000€.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Hyundai i20 N: Dravá "dvadsiatka" je oficiálne tu!

Nový člen športovej ságy Hyundai dedí technológiu z automobilu WRC pretekára Daniho Sorda. Čo môžeme očakávať? Je to už klasika majstrovstiev sveta v rally, ale doteraz zostal Hyundai i20 N na trhu bezprecedentný. Táto situácia sa práve skončila a my tak môžeme vidieť prvé ostré športové N-ko aj v modelovej rade i20. A je to tak, […]