Nová generácia modelu Fabia dorazí s rovnakou platformou ako Polo, Ibiza a Audi A1, no s úplne vynoveným vzhľadom, ktorý je možné vycítiť už na jeho prvom oficiálnom obrázku.
Škoda Fabia je na Slovenskom trhu už od roku 1999 a už od začiatku bola pre Česko a Slovensko azda najbežnejšie auto na našich cestách. Automobilka Škoda napreduje, čoho dôkazom je príchod modernej Octavie, Scaly alebo elektrického modelu Enyaq. Tieto dôležité vynovenia znamenajú, že nastal čas pripraviť novú generáciu aj pre model Fabia. Konkrétne ide o jej štvrtú generáciu, ktorá sa bude snažiť predbehnúť všetko, čo jej môže konkurovať.
Atraktívny vzhľad
Pred niekoľkými mesiacmi unikli prvé fotky štvrtej generácie Fabie, ktorá bola ukrytá pod karosériou súčasného Volkswagenu Polo. V prvých dňoch roka 2021 sa autošpiónom podarilo zachytiť v rakúskych Alpách model, ktorý je už s novým telom a tiež s takmer žiadnym maskovaním. Prvým aspektom, ktorý sme zistili je, že nová Fabia bude postavená na platforme MQB A0, čo ju približuje k svojim bratrancom v rámci koncernu Volkswagen ako napríklad spomínané Polo, Seat Ibiza alebo Audi A1, aj keď samozrejme s charakteristickým dizajnom najnovších modelov Škoda.
A je to tak, Škoda nesklamala… Niektoré zdroje hovorili o tom, že nový dizajn Fabie 2022 bude „skutočne atraktívny proporčne a predovšetkým vizuálne“, čo je na prvý pohľad viac ako jasné pri o niečo širšej karosérii.
Nová Fabia má tiež širšiu masku chladiča, predné a zadné LED svetlá, 18-palcové kolesá z ľahkých zliatin a technologicky nabitý interiér s dizajnom podobným z modelu Scala vrátane digitálneho kokpitu s veľkosťou 10,25 palca a modernizovaným informačno-zábavným systémom s 8-palcovou obrazovkou.
Rovnako dôležité však bude aj to, čo bude pod vami. Ako sme už povedali, štvrtá generácia modelu Fabia bude založená na platforme MQB A0, ktorú už používajú najslávnejšie mestské vozidlá skupiny Volkswagen. Týmto spôsobom bude mať český model úžitok z vylepšeného vnútorného priestoru, ako aj z používania najmodernejších asistenčných systémov a funkcií pripojenia. Samotná Škoda navyše potvrdila, že nová Fabia bude vo všetkých rozmeroch väčšia ako predchodca a objem kufra sa zväčší o ďalších 50 litrov.
Výlučne benzínový pohon
Pod kapotou nebude veľa prekvapení a jedinými protagonistami budú najnovšie generácie motorov Volkswagen Group EVO, ktoré sú poháňané výlučne benzínom. Hovoríme o trojvalcových motoroch s preplňovaním alebo bez preplňovania, so zdvihovým objemom 1,0 litra a výkonmi 80, 95 a 110 koní. Samozrejme nebude chýbať ani dvojpalivová verzia na CNG. Všetky tieto bloky budú sprevádzané 5 alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 7-stupňovým dvojspojkovým automatom DSG.
Štvrtá generácia modelu Škoda Fabia by mala debutovať na našom trhu v jari a prvé vozidlá dorazia do obchodných zastúpení v priebehu posledného štvrťroka.