ŠKODA SLAVIA ako siedmy študentský koncept z Mladej Boleslavy

Martin Slanina

Rok čo rok pripravujú študenti z odborného učilišťa Škodovky zaujímavé modely áut, ktoré sú nezvyčajné, no určite by sme ich privítali aj v sériovej výrobe. To čo odprezentovali tento rok vyzerá neskutočne dobre, čo Vy na to?

ŠKODA SLAVIA je siedmy študentský koncept z učilišťa Škoda Auto v Mladej Boleslavy. Tento rok si názvom Slavia pripomenuli prvé zostrojenie bicykla LAURIN & KLEMENT SLAVIA, ktorý bol vyrobený v roku 1895. Nová značka sa rýchlo stala synonymom kvality a inovácií. Firma L & K sa stala druhým najväčším výrobcom bicyklov v Česku v tom čase.

Alois Kauer, ktorý je od februára 2020 novým vedúcim ŠKODA Akadémie, hovorí: „Žiacke vozidlo je kľúčovým projektom každého ročníka Stredného odborného učilišťa ŠKODA AUTO. V tomto, už siedmom ročníku, naši žiaci pri plánovaní, príprave konštrukcie a výrobe pôsobivého modelu dokladujú vysoký štandard vzdelania v našej spoločnosti. Majú možnosť postaviť si svoje auto snov a súčasne pritom spolupracujú s profesionálmi z rôznych oblastí automobilky. Zoznamujú sa tak už v rámci výučby s postupmi, ktoré sa po skončení štúdia na učilišti stanú súčasťou ich práce v našej spoločnosti. “ My len dodáme, že by sme určite niečo podobné uvítali aj u nás na Slovensku. Predsa, sme taktiež krajina, ktorá produkuje množstvo áut, tak prečo nie?

Automobil je postavený na podvozku z modelu Škoda Scala. Motor pod kapotou je 1,5 litrový TSI s výkonom 110kW (150koní). Je prepojený so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá poháňa výlučne prednú nápravu… „Už na prvý pohľad pôsobí ŠKODA SLAVIA veľmi dynamicky. Zadný kryt s dvoma kvapkovitými vyvýšeninami, dvere batožinového priestoru a veľké kolesá dodávajú vozidlu veľmi športový vzhľad, ktorý ďalej umocňujú pretekárske sedadlá a štvorbodové bezpečnostné pásy. Študentom sa podarilo prepožičať vozidlu osobitý charakter a súčasne veľmi dobre zvládli aj konštrukčné výzvy pri prestavbe uzavretej karosérie na karosériu spider, “ hovorí Zdeněk Stanke, vedúci tímu ŠKODA Akadémie.

Športové akcenty v interiéri vytvárajú špeciálne pretekárske sedadlá značky SPARCO a štvorbodové pásy. Bočnice sedadiel sú potiahnuté čiernou karbónovou kožou s bielymi kontrastnými švami. Výrazné švy vytvárajú akcenty tiež na ďalších dieloch v interiéri z čiernej kože, napríklad na stredovej lakťovej opierke, manžete radiacej páky, na madle páky ručnej brzdy, alebo na deliacej stene za sedadlami. Túto kombináciu nájdeme aj na dolných dvoch tretinách venca volantu. Horná tretina volantu je rovnako ako hlavica radiacej páky potiahnutá bielou kožou. Pozornosť upúta najmä kožená deliaca stena v čiernej farbe za sedadlami, v ktorej sú zabudované dva basové reproduktory, ktoré držia dva vyšité levy. Subwoofer má výkon 2 250 W, ostatné reproduktory potom 320 W. Do batožinového priestoru vozidla SLAVIA sa zmestia dve elektrické kolobežky značky ŠKODA. Tieto sklápacie elektrické kolobežky sú perfektným a ekologickým riešením pre takzvaný „posledný kilometer“ do cieľa cesty.

Zhrniem to len pár slovami… Veľmi podarený projekt, ktorý motivuje mladých inžinierov k vytvoreniu ich prvého auta. Navyše sú tieto autá veľmi elegantné a určite by som ich uvítal aj v sériovej výrobe… Nakoniec, nechcel by si mať konečne v garáži aj Škodovku bez strechy? Ja rozhodne áno!


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Toyota Land Cruiser 2021: Bude tu niečo nové?

Toyota Land Cruiser sa chystá osláviť svoje 70. narodeniny a tak sa japonská značka rozhodla aktualizovať svoj obľúbený SUV s radom veľmi zaujímavých vylepšení, ktoré prevažne ovplyvňujú auto po mechanickej stránke. Zlepšený výkon Najvýraznejšia novinka ovplyvňuje výkon vozidla a spočíva v tom, že pod kapotou je  2,8-litrový dieselový motor. ktorý je teraz schopný vyvinúť 204 konských […]