Top 5 najlepších mestských automobilov roku 2020

Martin Slanina

Dobré mestské autá sú malé, praktické a ľahko sa jazdia po meste, ale tie najlepšie vo svojej triede majú tiež odvážne motívy a motory, ktoré z nich robia zábavnú jazdu. Toto sú odporúčania Carflex :

Mestské autá sa stále zlepšujú. Dni stiesnenej, ​​riedko osadeneja lacnej „krabičky“ sú už dávno preč a zatiaľ čo trieda nie je osídlená toľkými značkami, aké boli kedysi, tí výrobcovia, ktorí zostali, medzi nimi zvyšovali štandardy naprieč všetkému čo tu bolo riedko nájdené…

Náš zoznam najlepších päť mestských automobilov je naplnený energickými malými autami navrhnutými tak, aby boli prekvapivo praktické a dobré aj okolí mesta, tieto vlastnosti musí kombinovať s atraktívnym dizajnom, nepredvídateľnými farebnými výbermi a veľkorysou úrovňou štandardného vybavenia. V niektorých prípadoch dokonca predbiehajú niektoré zo svojich väčších náprotivkov tým, že sú zábavné z jazdy, keď to príležitosť umožňuje.

Kedže som netestoval všetky spomínané automobily a poradie neviem určiť, popíšem jednotlivé autá jednoducho a stručne bez poradia… Je to len môj osobný názor a preto pri kúpe odporúčam vyskúšať viacero variant. Hor sa do čítania!

Peugeot 208 

Slovenská „dvesto-osmička“ (vyrábaná v Trnave) sa stala Európskym autom roka 2020. Ani sa nečudujem… Už pri prvom stretnutí na Bratislavskom Autosalóne ma zaujala vzhľadovo ale aj ponukou motorov. Oproti jeho staršiemu súrodencovi zaujala hlavne odvážnym dizajnom, ktorý určite zaujme aj obyčajného „automobilového laika“. Stavím sa, že bol ispirovaný úspešným modelom 508. V predu zaujme Peugeot veľkou maskou, svetlami s motívom pazúrov (toto sa mi páči najviac, je to niečo čo tu ešte nebolo…) Interiér nesie športový nádych, človek sa v ňom cíti komfortne aj pri dlhšej ceste. Najlepšie na Peugeote 208 je široká škála motorov, nájdeme tu ako bezín, tak aj diesel alebo elektro. Lepšie mestské auto roka 2020 proste asi nieje…

Ford Fiesta

Jedno z najpredávanejších automobilov v Spojenom Kráľovstve (Anglicko). Tu nespozorujeme nejakú prevratnú inováciu čo sa týka vzhľadu… Aj keď by sme mohli povedať, že Fiesta začína dýchať na krk svojmu bratrancovi, a tým je model Focus. Ako najväčšiu revolúciu vnímame interiér, zmizli konečne rôzne tlačidlá a knoflíky. Aj keď… Tá multimediálna plocha mi dosť pripomína Hyundai i30 a pod… Vodičov priestor je neskutočný, priestor pre seba si tu nájde hocikto. Aj priestor vzadu je celkom fajn, ja so 182cm som si za seba úplné v poriadku sadol (nebolo to nejako nekomfortné). Najviac zaujimavým modelom je FiestaST line, aj keď má iba 1,0 litrový motor, ide o pomerne svižné vozenie, ktoré by som si po meste vedel úplne predstaviť.

Opel Corsa

Corsa je automobil, ktorý tu už je nejaký ten piatok… Po príchode rady F, ktorá je pomerne väčšia ako predošlé, pôsobí pomerne dospelo a efektívne. Toto auto je jedno z prvých, ktoré patria do koncernu PSA, no napriek tomu im robí dosť ťažkého rivala (hlavne Peugeotu 208). Pri tomto aute musím vyzdvihnúť športového ducha a interiér. Jednoduché ovládanie multimediálneho displeja ktorý je zabudovaný do prístojovky, čo určite ocenia hlavne staršie generácie. Pri kúpe existuje mnoho variácií a určite každý si nájde v novej Corse to svoje!

Audi A1

Jedinenčný a vinikajúci dizajn, zaujimavé farebné prevedenia. Táto „luxusná kabelka“ nie je pre každého, predsa… Cenovo je to inde… Čo sa týka podvozku a prevodovky sme na VW Polo, kotré je pomerne lacnejšie. Existuje viacero variácií, tá najlepšia je asi S-line. Na tejto audine by som vyzdvihol batožinový priestor ale aj priestor zadných sedadiel. Trojválcový motor je tichý a pomerne svižný, spotreba je ideálna. A jazdné vlastnosti? no neviem, neviem… Pri Audine som zvyknutý na lepší podvozok a taktiež lepšie manévrovanie, toto im veľmi nevyšlo…

VW Polo

Dlhá kapota, no stále kompaktné rozmery, asi takto by som opísal exteriér VW Polo. V novom modeli pociťujeme značný nárast priestora v exteriéri, pohodlie a jednoduchosť… To je to čo robí nové Polo úspešným modelom. VW pridal to tohto modelu aj neskutočný počet asistentov a pomoci pri riadení (na mestské auto až veľa), no vedia že bezpečnosť je pri týchto autách prvoradá. Kvalita a bezpečnosť ? Predsa Polo…

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Manhart RQ 900 agresívny dizajn a 900 koní pod kapotou

“Meníme dobré auta na ešte lepšie autá.“ – (Christoph Erfurt, CEO) Chalani z Manhartu neprestávajú produkovať nové autá, je o nich proste záujem… Po úspešných projektoch s Toyotou Supra a Golfom R 450 sa im dostalo do rúk aj auto, ktoré je už samo o sebe výhľadovo ale aj výkonovo […]