Manhart RQ 900 agresívny dizajn a 900 koní pod kapotou

Martin Slanina

“Meníme dobré auta na ešte lepšie autá.“(Christoph Erfurt, CEO)

Chalani z Manhartu neprestávajú produkovať nové autá, je o nich proste záujem… Po úspešných projektoch s Toyotou Supra a Golfom R 450 sa im dostalo do rúk aj auto, ktoré je už samo o sebe výhľadovo ale aj výkonovo aj bez nejakých úprav úplne inde. Audi RS Q8 je jedno z najvýkonnejších SUV vôbec, ale tunery si neustále hľadajú spôsoby, ako extrahovať extra silu do motora. Po tom, ako spoločnosť ABT začiatkom roka dostala do rúk super SUV z Ingolstadtu, je na rade Manhart. Využije celý potenciál lacnejšej alternatívy Lamborghini Urus od Audi?

Zdroj : manhart-performance.de

„Lacnejší“ je možno relatívny pojem, pretože Audi RS Q8 stále stojí okolo 110 000 € alebo ako menej výbušný býk 95 000 €. Tuneri na Manhartu požadujú za ich dielo niečo okolo 280 000 EUR a prevedú len 10 jednotiek podľa špecifikácie RQ 900.. Za túto cenu dostanete mnoho karbónových dielov, širší rázvor spojlere, no hlavne niečo okolo 350 koní navyše od „obyčajnej sériovky“.

Súčasťou je aj zbrusu nová sada 23-palcových zliatinových kolies s dizajnom s dvojitým lúčom, ako aj výfukový systém, ktorý nahrádza najväčšie oválne výfuky . Manhart sa tiež hrá so znížením jazdnej výšky o 30 milimetrov. Vnútri je možné čalúnenie OEM nahradiť vlastnou kožou z garáže Manhart alebo Alcantarou, zatiaľ čo bežné koberce a zlaté akcenty zdôrazňujú, že auto nieke vôbec sériovej výroby. Osobne mi ten pozlátený volant a interiér príde ako gýč…

Zdroj : manhart-performance.de

Netreba dodávať, že k najväčším zmenám došlo pod kapotou, kde dvojturbový motor s objemom 4,0 litra V8 už nevyrába 592 koní a 800 newton-metrov krútiaceho momentu, ktoré sú k dispozícii v štandardnej RS Q8. Vďaka väčším turbodúchadlám a iným úpravám motora sa dosiahol výkon 881 k (661 kW) a 1 080 Nm. V snahe vyrovnať sa s touto výkonu, museli aktualizovať osemstupňovú automatickú prevodovku, ktorá je zodpovedná za odoslanie všetkej energie do systému pohonu všetkých kolies Quattro.

Zdroj : manhart-performance.de

Aj keď firma Manhart nehovorí nič o rýchlosti svojho RQ 900, pripomenieme, že akcie Audi RS Q8 vyskočia na 100 km/h za 3,8 sekundy. Pri tomto aute je ale podsatnejšia rýchlosť 0-200 km/h ktorá je pokorená za 13,7 sek maximalizáciou pri elektricky obmedzenej rýchlosti 305 km / h. Prirodzená sila motora by mala umožniť vlajkovej lodi SUV dosiahnuť tieto rýchlosti podstatne rýchlejšie za predpokladu, že to vaše bankové účty zvládnu.


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Škoda Enyaq iV - Prvé mladoboleslavské elektrické SUV

Elektrifikácia Škodovky je proste realitou… Po Plug-in hybridnom variante Škody Superb a plne elektrickom aute Škoda Citigo prišiel na rad aj segment SUV. Nový Enyaq iV prichádza dosť nečakane, no výbavou ktorú ponúka môže dosť prekvapiť. Spoločnosť Škoda si vybrala toto meno z írskeho slova „enya“, čo znamená zdroj života, niečo, čo […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk