Tento míľnik trval takmer 26 rokov a päť generácií. Takmer desatina z nich sa predala minulý rok.
Celosvetový predaj SUV Toyota RAV4 dosiahol tento rok hranicu 10 miliónov, teda 26 rokov po prvom uvedení modelu na trh. Auto, ktoré je v súčasnosti vo svojej piatej generácii, dosiahlo míľnik vo februári, rok po tom, čo sa súčasný model začal predávať v Európe.
Prvý automobil, ktorý bol uvedený na trh v Ženeve na autosalóne v roku 1994, je označený ako „rekreačné SUV“. Napájanie vychádzalo z 2,0-litrového benzínového motora, ktorý poslal 127 koní na všetky štyri kolesá. Spočiatku spoločnosť Toyota očakávala, že vyrobí iba 4 500 áut mesačne, ale japonská spoločnosť bola nútená zdvojnásobiť počet, ktorý po 8 000 objednávkach bol prijatý iba v prvom mesiaci od prezentácie automobilu.
Toyota už niečo podobné produkovala aj pred rokom 94, bol to koncept Toyoty s názvom RAV-Four (Vizionársky mix štvorkolky a auta do mesta) z roku 1989, popravde, úspech to veľmi nemalo… No RAV4 žala slávu od samého žačiatku, v priebehu celého roku 1994 spoločnosť Toyota predala 53 000 RAV4. Toto číslo sa v nasledujúcich dvoch rokoch zdvojnásobilo a potom strojnásobilo a výrobca rozšíril ponuku o modely s pohonom iba dvoch kolies, taktiež sa začali vyrábať aj päťdverové modely. Stretli sme sa tiež s trojdverovým soft-topom, a dokonca aj elektrický modelom.
Prišiel prelom tisícročia… Auto prešlo ešte väčšou inováciou. Vozidlo druhej generácie bolo o niečo väčšie ako predtým a boli ponúkané dva benzínové motory. Spolu s dieselovým motorom s objemom 2,0 l a výkonom 114 k bol k dispozícii 1,8-litrový 121k a 2,0-litrový agregát o výkone 148 koní. AWD na prijal stredne diferenciálny s obmedzeným sklzom a zákazníci mohli špecifikovať zadný diferenciál Torsen ako výrobnú možnosť.
O šesť rokov neskôr sa to všetko znova zmenilo a RAV4 z roku 2006 sa ešte zreteľnejšie rozrástla, čo spoločnosti Toyota postupne odzrkadľovalo „zmeny v preferenciách zákazníkov“. Auto bolo o takmer 20 cm dlhšie ako predtým a rozsah motorov opäť rástol. Bolo to tiež prvé auto Toyota so systémom pohonu všetkých štyroch kolies na čiastočný úväzok.
Toto auto sa produkovalo až do roku 2012, neskôr malo byť nahradené modelom z roku 2013. Nasledoval ďalší rast a nová platforma nakoniec hostila hybridný pohonný systém – systém, pre ktorý mala Toyota formu.
Nakoniec v roku 2018 Toyota odhalila piatu generáciu RAV4, ktorá začiatkom minulého roka dorazila aj na cesty. Hybridná technológia bola uvedená ešte výraznejšie a spoločnosť Toyota tvrdí, že čoskoro začne predávať hybridnú verziu plug-in s výkonom viac ako 300 koní . V minulom roku Toyota predala 17-krát viac RAV4, ako predala v roku 1994.