Volkswagen ID.5: Elektrické SUV kupé je tu!

Martin Slanina

Elektrická rodina ID od automobilky Volkswagen sa rozrastá o prvé SUV kupé ID.5, ktoré bude taktiež sprevádzané športovou verziou GTX.

Elektrické SUV VW ID.4 je už viac ako každému známe. No je to tak, že od debutu staršieho brata od modelu ID.3 sa začalo hovoriť len o karosárskej verzii kupé, modeli, ktorý vlani na Nürburgringu lovilo nespočetne veľa automobilových špiónov. Avšak, až po predstavení nového športového modelu ID.4 GTX nemecká firma oficiálne očakávala aj kupé pod názvom ID.5 .

Celé nám to Wolfsburgská automobilka predstavila vo veľkom štýle, a to niekoľkominútovým teaserovým videom, ktoré ukazuje nový model aj v jeho najvýkonnejšej verzii s nespočetným množstvom záberov.

Identita ID.4 s plynulými líniami karosérie kupé

Na fotografiách, ktoré sprevádzajú tieto línie, môžeme vidieť model prakticky totožnú identitu s modelom ID.4 . No kupé verzia ID.5 odhaľuje oveľa športovejšiu zadnú časť s líniou strechy, ktorá začína klesať od zadného kolesa a končí veľkorysým spojlerom, ktorý slúži na získanie niekoľko kilogramového prítlaku v zadnej časti. Tieto plynulé línie ID.5 sú zvýraznené aj odstránením strešných líšt, ktoré ID.4 má. Vďaka tomu sa toto SUV kupé prezentuje vylepšeným aerodynamickým koeficientom, keď jeho hodnota Cx je 0,26 (0,28 v ID.4).

Na úrovni dizajnu sa nekoná žiadne prekvapenie v porovnaní s tým, čo už bolo videné v jeho príbuznom modeli ID.4 a samozrejme tieto zmeny nenájdeme ani pod jeho karosériou. Počítame teda opäť s rovnakou modulárnou architektúrou ako u Volkswagenu ID.4 , alebo ako aj u kompaktnejšieho modelu ID.3, teda platforma MEB. V skratke, v podstate sa pozeráme na rovnaké elektrické SUV, ktoré už máme v uliciach, no tentokrát s radom rôznych aspektov v dizajne zameraných primárne na zadnú časť automobilu.

Vo vnútri je všetko prakticky identické s ID.4, vrátane hlavných prvkov a 5,3-palcového digitálneho združeného prístroja, informačno-zábavného systému s dotykovou obrazovkou a celkového dizajnu palubnej dosky. Športovejší variant, podobne ako jeho príbuzná verzia ID.4 GTX, predstavuje niektoré sedadlá s iniciálami GTX prítomnými na operadle, ako aj sériu detailov v červenej farbe. Jedným aspektom, ktorý treba poznamenať, je, že napriek klesajúcej línii strechy má ID.5 stále kufor s objemom 549 litrov , ktorý sa dá zväčšiť až na 1 561, ak sú zadné sedadlá sklopené. Volkswagen však taktiež potvrdil, že toto auto má o 1,2 centimetra menej miesta na hlavu pre cestujúcich na zadných sedadlách.

SUV kupé je tiež sprevádzané vysokovýkonnou verziou GTX, ktorej hlavným lákadlom je druhý elektromotor, ktorý ťaží z jazdného režimu s názvom Traction, ktorý je navrhnutý tak, aby jazdil na klzkom povrchu pri nízkej rýchlosti, ako aj z kontroly prijateľnejšej stability. Spojením dvoch elektromotorov sa získa celkový výkon 299 koní, ktorý sa prenáša na asfalt cez všetky štyri kolesá, takže ID.5 GTX je schopný dosiahnuť z 0-100 km/h za 6,3 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť sa navyše pohybuje od 160 do 180 km/h.

Pokiaľ ide o zvyšok ponuky, ktorú tvoria verzie Pro a Pro Performance, je k dispozícii iba jediná konfigurácia motora pre zadnú nápravu s výkonmi 174 a 204 koní, ako aj identickým maximálnym krútiacim momentom: 310 Nm. Bez ohľadu na výber kupujúceho sú všetky modely ID.5 vybavené 77 kWh batériou, takže tieto už vyššie spomenuté dve verzie ponúkajú dojazd až 520 kilometrov, zatiaľ čo ID.5 GTX sa musí uspokojiť s dojazdom 480 km.

PRÍCHOD V ROKU 2022

V neposlednom rade treba poznamenať, že batériu tohto auta je možné dobíjať striedavým prúdom maximálne na 11 kW, čo je údaj zhodný s ID.4, ale hlavná novinka prichádza s nabíjaním v r. priamy prúd. Hovoríme to preto, že maximálny výkon je teraz 135 kW, takže dojazd 320 až 390 kilometrov bude možno získať za približne 30 minút.

Pokiaľ ide o cenu alebo dátum uvedenia ID.5, zatiaľ nebolo oznámené nič, ale očakáva sa, že sa začne predávať v Európe na jar 2022, pričom počiatočná cena bude o niečo vyššia ako pri spomínanom ID.4.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Ferrari Daytona SP3: Športový prototyp budúcnosti

Tretí model v exkluzívnej sérii ICONA od Ferrari je viac ako veľkolepé superauto inšpirované športovými prototypmi 60-tych rokov s výkonom 840 koní zrodeným na základe LaFerrari. V poslednej dobe sa Ferrari rozhodlo ísť so svojimi automobilmi ešte ďalej ako inokedy predtým a vytvorilo sériu mimoriadne exkluzívnych modelov, ktoré zároveň vzdávajú hold ikonickým vozidlám […]