Volkswagen T-Roc : Etalón mestských SUV?

Tomáš Sojka

Pár týždňov dozadu sme sa pozreli na najpredávanejšie SUV v Európe, 3. najpredávanejší model celkovo a najlepšie predávaný model značky Volkswagen. Nie, nevyťahujeme tu štatistiky z minulej dekády a nekombinujeme tu viacero modelov… Tieto fakty ovládol T-Roc roku 2022 s prehľadom a tak sme sa rozhodli otestovať a zhodnotiť, či sú všetky tieto slová opodstatnené a v čom je toto vozidlo od konkurencie iné/jedinečné.

V deväťčlennej modelovej ponuke od značky Volkswagen sa nachádza model T-Roc medzi Taigom a Tiguanom a od svojho uvedenia na trh v roku 2017 si na celom svete našiel domov u viac ako milióna zákazníkov. Úprimne, nie je krajina EÚ, kde by sa nenašlo pár kusov tohto modelu na cestách. Prečo to tak je?

Na začiatok si povieme, že v tomto teste rozoberáme VW T-Roc vo verzii Life, teda tej najnižšej ponúkanej výbave. Práve takéto autá sú najviac predávané a tak nás bude zaujímať jeho výbava, ale aj to, či sa oplatí priplatiť si, alebo to, čo ponúka je fakt dostačujúce.

A teraz… Poďme už k testu.

SUV, alebo skôr Crossover?

V prvom rade si zadefinujme rozmery. Model T-Roc je 4 244 cm dlhý, 1 819 cm široký a 1 559 vysoký. Áno, ak Vám niečo vravia takéto rozmery, určite už viete, že ide o vozidlo s ako tak „kompaktnými rozmermi“, navyše so svetlou výškou 16cm zabezpečuje bezproblémovú priechodnosť terénom, či parkovanie na vyvýšených plochách. Jednoznačne kvalite vozidla napomáha aj platforma, na ktorej je postavené. V tomto prípade sa prekvapivo pozeráme na platformu MQB, ktorá je zdieľaná s väčšími vozidlami ako Golf, Tiguan alebo aj Passat.

Dizajn, ktorý nestarne, ale ani neprekvapí

T-Roc si prešiel Faceliftom minulý rok v jari, no dizajnovo si na novom modeli nepovšimneme veľa zásadných zmien. Hlavnou zmenou Faceliftu bol pri vyššej výbave svetelný pás cez celú prednú masku chladiča, čo sa stáva postupne ikonou značky VW. V aktuálne testovanej verzii tento pás ale nemáme. Čo prekvapí, je, že už v základnej verzii Life ponúkne T-Roc v rámci exteriéru LED Svetlá vpredu aj vzadu. Exteriér dizajnovo nenadchne, ale ani neurazí. VW si v tomto dizajnovom jazyku často nedá radu, ich elegancia je síce skôr konzervatívna, ale za to aj po mnohých trendoch nestarne.

Interiér, v ktorom sa nestratíš

Už po facelifte je citeľné, že vylepšenia boli zamerané hlavne na kvalitu a spracovanie materiálov. Materiály sú robustnejšie, nevŕzgajú a pôsobia omnoho hodnotnejšie. Nový displej Ready2Discover má 8″ palcov a už v základe dokáže zrkadliť Váš mobilný telefón, alebo ho taktiež dokážete prepojiť s Android Auto, alebo Apple CarPlay a to aj bezdrôtovo. Volant je tu klasicky tlačidlový, bez dotykových plôch, za čo ma toto vozidlo rozhodne plus. No a pred volantom už nájdeme 8″ Digital Cockpit s troma možnosťami zobrazenia sa jazdných údajov. Posed výborný, sedadlá pohodlné, páka (máme manuál) je v dobrej výške, opierka intuitívne automaticky nastavená a pohľad z vozidla veľkorysý. Aj toto sú tie veci, ktoré z VW ako značky robia to, čím je. Je to v jednoduchosti. V konkurencii sa mi často stávalo, že som sa pár dní musel učiť, kde čo je, musel som veľa nastavovať a aj tak som v duchu nebol celkom spokojný. Vo VW T-Roc sadneš a ideš, pocit za volantom som mal, ako by som v aute sedel už niekoľko mesiacov, ak nie rokov. Jednoduchosť a všestrannosť je preto pre tento model jednoznačne silná stránka.

V rámci sedenia vzadu sa človek do 175 cm necíti stiesnene. Samozrejme rátajme, že zadné sedadlá pojmú až 3 ľudí, ale o komforte tam už nie je reč. Na bočných dvoch sedadlách nájdeme aj ISO-fix uchytenie na detskú sedačku a v stredovom sedadle je veľmi príjemná lakťová opierka s možnosťou pobratia dvoch pohárov, alebo plechoviek.

Samotný batožinový priestor má kapacitu 445 litrov, v segmente nevyniká, ale ani nezahanbí. Keďže takéto vozidlá jazdia prevažne v mestskej premávke a v kufri sa budú voziť predovšetkým nákupy, batohy do školy a podobné veci je úplne dostačujúci.

Koľko? Si si istý?

Pod kapotou nám priadol počas testovania 1.5 litrový štvorvalec koncernu VW prepojený na 6. stupňovú manuálnu prevodovku. Tento motor je známou opciou pre viaceré značky, ale predovšetkým modely VW a je rozhodne vidieť, prečo sa jeho popularita každým rokom posúva vyššie. Má tichý chod, výraznú odozvu na plyn a v spojení s váhou aj prekvapivo dobrú spotrebu. V kombinovanom meraní sme sa dostali na 6,1 litra na 100 kilometrov. Táto motorizácia taktiež disponuje možnosťou vypínania 2-ch valcov v momente, keď nie je potrebný plný výkon a auto takzvane plachtí bez nevyhnutnej akcelerácie.

Takáto motorizácia je taktiež ďalším plusom, keďže je úsporná, nie až tak komplikovaná a v prípade poruchy sú diely na VW dostupné všade skoro ihneď a servisných miest je veľa. Človek, ktorý má pri kúpe vozidla aj tieto fakty v hlave, jednoznačne ocení čas a jednoduchosť pri nepríjemnostiach na cestách.

Pri jazde znova oceníme platformu MQB. Podvozok, ale aj celkové odhlučnenie kabíny. Tu sa javí facelift v oveľa lepších hodnotách, ako jeho predchodca. Riadenie je príjemné, aj pri manévrovaní v meste ukazuje samé pozitíva. Tu spomeniem ale spojku, keďže ide o manuál. Medzi 1.-2. stupňom si to treba troška podržať pod plynom, keďže nižšie otáčky dokážu cuknúť auto, čo sa ale dá navnímať a vyvarovať sa tomu.

Pri jazde máme aktívnych viacero asistentov a technológii, prostredníctvom ktorých sa môžete cítiť bezpečnejšie v premávke a na cestách. T-Roc neobišli asistenty ako : Rozpoznávanie kolízie s chodcom s funkciou núdzového brzdenia, Asistent zachovania jazdného pruhu, Regulácia diaľkových svetiel, Park Assist a iné.

Poďme na celkové zhodnotenie vozidla, nech to nenaťahujeme.

Naše hodnotenie: 7.5/10 –  Pre zákazníkov ktorí vyhľadávajú menšie SUV do mesta s vynikajúcou spotrebou, kvalitou spracovania a robustnosťou je tento model jeden z vrcholov. Ponúka viac ako by človek od bežného auta čakal a poteší aj cenou. Naša testovačka stála 27 390€ s DPH.

Aktuálne Volkswgen ponúka v rámci modelovej rady SUV – Bonusy až do výšky 8 000€. Preto, ak máte záujem o model T-Cross, T-Roc, Tiguan alebo Touareg neváhajte sa zastaviť u najbližšieho dílera značky Volkswagen. Zľava je taktiež platná pre SUV s elektrickým pohonom pre modely ID.4 a ID.5. Viac na www.vw.sk

Next Post

ZEEKR 001 FR : Prvé obrázky čínskeho supersedanu!

Nová prémiová automobilka Geely chce vyradiť automobilku Tesla a jej Model S Plaid z hry. Podarí sa jej to niekedy? Ak nás niekedy niečo nadchlo v rámci automobilového odvetvia, je to práve súperenie automobiliek. Či už ide o dosiahnuté predaje, dizajn, technológie, alebo len povedomie, práve tento faktor posúva automobilky v […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk