Volvo vyrobí svoj posledný dieselový automobil začiatkom roka 2024

Martin Slanina

Švédska značka, ktorá pokračuje vo svojej stratégii elektrifikácie, je už jednou z prvých, ktorá oznámila koniec svojich naftových motorov.

Každá doba je sprevádzaná technológiami, ktoré v nej dominujú a po uzavretí sú nahradené novými a pravdepodobne lepšími. Len pred niekoľkými desaťročiami sa automobilový priemysel točil okolo dieselových motorov, ktoré boli prítomné v automobiloch s veľmi odlišným účelom. Mestské autá, sedany, dokonca aj kupé a športové autá mali naftové varianty.

Ale v určitom bode nového tisícročia sa automobilový priemysel „prebudil“ zo sna o „veľkom dieseli“ a zistil, že budúcnosť je v elektrine. Teraz sme na dlhej a nie až tak populárnej ceste k elektromobilite, no pre značky ako Volvo to nie je len o technologickom pokroku, ale aj o osobnom nasadení.

Z tohto dôvodu, nábožne dodržiavajúc svoje súčasné stratégie celkovej elektrifikácie na rok 2030, ich vrcholní predstavitelia práve oznámili, že začiatkom roka 2024 ukončia výrobu dieselových modelov .

„Ani jedna koruna“

Oznámenie sa uskutočnilo v rámci Climate Week 2023, ktorý sa konal v New Yorku. Týmto krokom sa severská firma stáva jednou z prvých, ktorá úplne vylúčila diesel zo svojho sortimentu. A hoci ešte nešpecifikovali, čo bude s ich benzínovými motormi, všetko zrejme nasvedčuje tomu, že aj oni sú v čase zliav. Ako sami upozorňujú vo svojom vyhlásení, už neplánujú venovať „jedinú [švédsku] korunu na vývoj nových spaľovacích motorov “.

Pre generálneho riaditeľa spoločnosti Volvo Cars Jima Rowana má jeho rozhodnutie jasné zdôvodnenie: „Elektrické pohonné systémy sú našou budúcnosťou a sú lepšie ako spaľovacie motory : vytvárajú menej hluku, menej vibrácií, nižšie náklady na údržbu pre našich zákazníkov a nulové emisie výfukových plynov. .“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Mercedes-AMG GLC Coupé: zbohom V6 a V8, ahojte štyri valce s výkonom 421 a 476 koní

Mercedes oznamuje príchod najšportovejšej verzie GLC Coupé. V skutočnosti predstavuje dve verzie: cenovo dostupnejšiu a skromnejšiu verziu 43 a výkonnejšiu 63. 43-ka 4Matic má výkon 421 koní plus 14 koní z hybridného systému, ktorý obsahuje, zatiaľ čo 63-ka ponúka maximálny výkon 680 koní, keďže ide o plug-in hybridnú verziu. Napriek tomu, že majú mierne […]

Sleduj nás aj na Instagrame a Facebooku!

FB: Carflex IG: Carflex.sk