Audi vylepšuje najvýkonnejší variant Q5 sviežou estetikou a účinnejším turbodieselom. Je nafta pre tento model to pravé?
Minulé leto sa automobilka Audi rozhodla aktualizovať model Q5 o ďalšie zaujímavé vylepšenie a teraz je na rade najvýkonnejšia verzia ponuky, teda tá, ktorá zostáva verná naftovému motoru V6 TDI a volá sa SQ5. Týmto spôsobom nemecké vysokovýkonné SUV osvieži svoj imidž a zavedie sériu zmien motora, ktoré ho majú zefektívniť a ponúknuť lepšiu odozvu.
Len mierne estetické zmeny
Z estetického hľadiska predstavuje Audi SQ5 2021 prepracovanú prednú časť vďaka prítomnosti nových vstupov vzduchu, osemhrannej masky chladiča Singleframe, ktorá sa zväčšuje a má štylizované lišty s hliníkovým povrchom, ako aj svetlomety Matrix LED. Vzadu je nárazník vybavený matnou hliníkovou vložkou, pod ktorou je difúzor a štyri pochrómované oválne koncovky výfuku. Štandardné kolesá sú veľkosti 20 palcov s pneumatikami 255/45. Farebná škála tohto automobilu pozostáva z deviatich rôznych povrchových úprav.
Pokiaľ ide o interiér, vodič nájde rôzne poťahy z kože, jemnej kože Nappa a mikrovlákna Dinamica. Nesmú chýbať elektricky nastaviteľné športové sedadlá s vyrazeným logom S, osvetlené prahy dverí, kontrastné prešívanie na volante a sedadlách, ako aj obloženie z brúseného hliníka. Nemôžeme zabudnúť na informačno-zábavný systém MIB 3, ktorý pracuje prostredníctvom 10,1 “dotykovej obrazovky. Stredová konzola má 12,3-palcový digitálny prístrojový panel. Objem kufra je 520 litrov a je rozšíriteľný až na 1 520 so sklopenými operadlami zadných sedadiel.
Športové SUV, ktoré ostáva verné nafte
Pod kapotou je stále prítomný 3,0-litrový V6 turbodiesel motor, ktorý vyvíja 341 konských síl a maximálny krútiaci moment 700 Nm (k dispozícii medzi 1750 a 3250 ot./min.) Audi urobilo zmeny v bloku, aby zlepšilo odozvu a zefektívnilo ho. Teraz má kované oceľové piesty, vstrekovací tlak 2 500 barov, medzichladič ako aj lepšie izolované výfukové potrubie.
Vďaka tomu všetkému Audi SQ5 2021 akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,1s a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Bloku V6 TDI naďalej pomáha 48-voltový systém mäkkej hybridizácie, ktorý umožňuje získať späť až 8 kW energie vo fázach rekuperácie. Taktiež po nastavení vozidla do režimu „plachtenie“ dokáže znížiť spotrebu paliva až o 0,7 l/100 km.
Všetka sila sa prenáša na kolesá prostredníctvom osemstupňovej prevodovky tiptronic prispôsobenej novému motoru, ktorej pomáha systém permanentného pohonu všetkých kolies quattro, ktorý rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 40:60. V prípade preklzu ktorejkoľvek z náprav je väčšina krútiaceho momentu odvodená od momentu s najlepšou trakciou, najviac však do výšky 70% v prípade predných kolies a 85% v prípade zadných kolies. Na želanie je možné auto vybaviť športovým diferenciálom pre zadnú nápravu, ktorý aktívne riadi rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá.
K dispozícii až v roku 2021
Ďalšie vynikajúce detaily sa nachádzajú v podvozku. Nemecké SUV využíva päťprvkové nezávislé zavesenie oboch náprav, ktoré znižuje výšku karosérie o 30 milimetrov a využíva adaptívne tlmiče, ktoré je možné nastavovať na základe šiestich jazdných programov k dispozícii: auto, komfort, účinnosť, dynamika, offroad a individuálne. Predné brzdy majú disky s priemerom 375 mm a šesťpiestikové hliníkové strmene v čiernej farbe (voliteľne červené) s logom S. Adaptívne vzduchové odpruženie a dynamické riadenie sú na želanie.
Prvé jednotky dorazia do našej krajiny v prvom štvrťroku 2021 , pričom cena bude začínať niekde na 78 500 €. Sme veľmi radi, že Audi neopustilo legendárne trojlitové V6 dízle a veríme, že pri nich ešte nejaké generácie zostane.