Nová značka od pôvodného Seat-u práve zverejnila ceny svojho vysoko výkonného crossoveru. Prvé jednotky plánujú dodať do konca roka 2020.
Len pred rokom sme ho mohli vidieť ešte v podobe konceptu a v marci 2020 bol predstavený ako prvý 100% exkluzívny model novej značky Seat, teda Cupra Formentor. Kupé v štýle SUV, ktorý prichádza s vysokými dávkami športovosti a s cenami, ktoré už poznáme.
Obrázky, ktoré je možné vidieť, zobrazujú podobu SUV s rovnakým názvom, ktoré sa ukázalo ako koncept na minuloročnom autosalóne v Ženeve. To, že španielska značka o rok neskôr nevybočila a svoj koncept premenila azda na 95% ukazuje, že Cupra chce byť to najšportovejšie a najelegantnejšie.
Formentor je prezentovaný ako skutočne atletické SUV, čo si v tom čase vyslúžilo prezývku CUV – Crossover Utility Vehicle – a ktoré teraz poskytuje určitú podobnosť s Mazdou CX-30, jediným kompaktným SUV v tejto triede, ktoré sa kvalifikovalo ako kupé. Preto je kompaktnejšia a štýlovejšia ako Cupra Ateca, jediný model značky, ktorý je momentálne k dispozícii až do príchodu Leonu a Tavascanu.
Pokiaľ ide o koncepciu, zachovávajú sa aj ďalšie prvky, ako napríklad široká šesťhranná mriežka v lesklej čiernej farbe s diamantovým tvarom, široké nárazníky a obruby alebo výrazné podbehy kolies, ktoré zvýrazňujú jeho bočnú líniu a umožňujú, aby sa do neho zmestili obrovské kolesá. Kolesá s priemerom 19 palcov majú v tejto finálnej verzii špecifický dizajn a charakteristickú bronzovú farbu „Copper“, ktorá je tiež doplnená brzdovým systémom Brembo.
Na druhej strane, svetlomety s technológiou full LED a dizajnom veľmi podobným tým, aké má Tarraco, získavajú mimoriadnu športovosť doplnenú malými kruhovými hmlovými svetlami vpredu a veľkým difúzorom vzduchu, ako aj štyrmi výfukmi vzadu. Stručne povedané, všetko, čo potrebujete, aby ste na prvý pohľad získali pôsobivú estetiku.
Športovosť v dvoch príchutiach
Ak existujú určité rozdiely v koncepcii, nájdete ich hlavne v mechanickej časti vozidla, kde budete mať na výber dve rôzne verzie motorov. Na jednej strane máme hybridný motor 1,4 TSI s výkonom 150 koní a elektrickým motorom s výkonom 115 koní, ktorý je poháňaný 13 kWh lithium-ion batériou. Celkovo tento variant predstavuje 245 koní a 400 Nm. Táto verzia bude mať na starosti ponúkanie skutočne vysokého výkonu a zároveň diskrétneho elektrického režimu s každodennou elektrickou autonómiou až 50 kilometrov.
Na druhej strane ponúka španielska značka konvenčnejší benzínový motor s objemom 2,0 litra a turbom, ktorý má výkon 310 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Je sprevádzaný technológiou pohonu všetkých kolies 4Drive. Z 0-100 km/h to má zmáknuť za 4,9 sekundy. Oba varianty sú spojené so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG.
Interiér si zachováva športový nádych a vyniknú v ňom medené farby a tmavý hliník. K tomu všetkému tu nájdeme aj sedadlá, ktoré poskytujú „športový komfort“ pri riadení. Technológia na palube je samozrejme tiež na vysokej úrovni s množstvom jazdných asistentov, ktoré zaručujú predovšetkým bezpečnosť. Automobil disponuje veľkým 12-palcovým širokouhlým displejom v strede palubnej dosky a združeným prístrojom Digital Cockpit pred vodičom.
Prvé jednotky tohto modelu Cupra Formentor sa začnú dodávať v poslednom štvrťroku 2020 a ceny benzínovej verzie (zatiaľ jedinej dostupnej) sa začínajú na 46 920 € bez uplatnenia zliav. Ak sa však klient rozhodne pre Formentor Launch Edition, cenovka sa zvýši na 55 403 €. Španielska značka navyše ponúka za 500 € takzvanú Cupra Care, ktorá obsahuje 5-ročnú záruku a údržbu.