Nemecká firma vytvorila monštrum v podobe VW Golf R, ktorý má viac sily ako VW Golf R420. Počkať…. Veď 420-tka ani nikdy nebola…
Bolo napísaných veľa správ o tom, ako automobilka Volkswagen zamýšľala priviesť Golf R na bezprecedentnú úroveň sily zavedením modelu R400 / R420. Nakoniec sa ale rozhodla tento projekt zúžitkovať ako obeť nákladnej Dieselgate.(najväčšia fraška automobilky VW). Aj keď malo ísť o obmedzenú záležitosť, chalani z Wolfsburgu vymysleli aspoň Golf GTI s verziou TCR a výkonom takmer 300 koní, čím sa nebezpečne priblíži k mocnému R.
VW sa zaoberal hlavne zužujúcou sa medzerou vo výkone s novým Golfom R, ktorý by mal vytlačiť 330 koní. Ale čo keď niektorí ľudia budú chcieť viac? Áno, vždy existuje Audi RS3 Sportback s jeho slávnym päťvalcovým motorom, ale je tiež podstatne drahší. Tu je miesto, kde tuneri z Manhartu vstupujú do hry… Práve postavili variant Golf R s výkonom 450 koní.
Začalo to ako vozidlo so špecifikáciou Euro od obdobia pred WLTP, takže predtým, ako príde o 10 konských síl, musí spĺňať prísnejšie emisné predpisy. Okrem predného spojlera, vlastných kolies, znižujúcich pružín H&R a minimalistických nálepiek na karosérii vyzerá Manhart RS450 prakticky rovnako ako sériový golf R. Skutočné tajomstvo je pod kapotou, kde sa skrýva štvorvalcový 2,0-litrový benzínový motor. Odteraz má väčšie turbodúchadlo a karbónové sanie.
Po premapovaní ECU motora sa spoločnosti Manhart podarilo vytlačiť 450 koní a zdravý krútiaci moment 500 Nm zo známej 2.0 TSI. Tunery sa tiež hrali so zvukovou stopou motora. Inač povedané úpravou výfukového potrubia tak, aby vyhovoval novej zvodovej trubici. Zvuk to musí mať neskutočný…
Nálepka použitá na zadnom stĺpe tohto vozidla vybaveného DSG prevodovkou znamená, že iba desať Golfov-R bude prevedených na špecifikáciu Manhart RS450. Tieto autá by mali byť dôstojným protivníkom pre RS3 a AMG A45 S. Kiež by sme ich mali možnosť vyskúšať…