Japonci predstavujú poslednú bombu v rade prototypov: nápad na elektrický super automobil, ktorého korene siahajú až ku „Godzille“ a úzkemu prepojeniu červeného znaku so sériou videohier Gran Turismo.
Nissan chce využiť novú elektrickú éru na svoj návrat, a čo môže byť lepšie, ako vziať japonský veľtrh mobility útokom s dlhým a silným vyhlásením o zámere, ktorý stelesňujú rôzne koncepčné vozidlá (ako Hyper Urban, Hyper Tourer a Hyper Punk), ktoré nás v posledných dňoch prekvapujú.
Na slávnostné otvorenie svojho stánku na japonskom veľtrhu si však značka pripravila ešte jeden záverečný vrchol. Na záver tejto „hyperovej“ ságy sa teraz predstavil Nissan Hyper Force Concept, nápad, ktorý vsádza všetko na športovosť a dynamiku. Zrejme sa pohrávajú s predstavou, že by to mohol byť budúci Skyline GT-R s nulovými hodnotami emisií.
V prípade konceptu Hyper Force ide o elektrickú šelmu zameranú priamo na pretekárskych nadšencov a tiež na fanúšikov automobilových videohier, kde sú produkty Nissan vo všeobecnosti (a Skyline zvlášť) jednoznačne na poprednom mieste.
Už na prvý pohľad je nám jasné, že vo vzhľade Hyper Force je silná inšpirácia ‚Godzillou‘. Najmä v detailoch, ako je klesajúca línia strechy smerom k zadnej časti pripomínajúcej kupé, kde sú osadené klasické štyri okrúhle svetlomety, interpretované trojrozmernými LED diódami.
Táto pocta (či už neúmyselná alebo zámerná) je všade interpretovaná hranatými tvarmi a výraznými hranami, čo značí veľkú agresivitu a nasleduje príkaz stanovený zvyškom „polyedrického“ Hyper. Dvoje obrovských dverí na oboch stranách sa otvárajú a odhaľujú virtuálny kokpit pre dve osoby, kde má vodič všetky dôležité informácie (napríklad časy na kolo) na plávajúcich obrazovkách okolo volantu, pričom grafiku má na starosti Polyphony Digital, opäť tvorcovia Gran Turisma.
Ďalším aspektom konceptu Hyper Force, ktorý podporuje nádej na elektrické GT-R, je jeho pohonné ústrojenstvo. Dvojmotorové usporiadanie, ktoré sme videli na modeli Ariya, sa vyvinulo tak, aby poskytovalo výkon až 1 000 kW a rozdeľovalo svoje komponenty tak, aby sa zachovalo dokonalé rozloženie hmotnosti medzi obe nápravy. To všetko s riadením krútiaceho momentu pre rýchle a presné zrýchlenie v kombinácii s nízkou hmotnosťou a vysokým aerodynamickým prítlakom, ktorý zabezpečuje vysokopevnostná karoséria z uhlíkových vlákien.
Výsledkom je skutočná „hračka“ pre športových nadšencov a vášnivých hráčov s dvoma odlišnými jazdnými režimami „R“ a „GT“, ktoré sú určené na pretekársku trať a každodenné používanie. Pri výbere každého z nich sa zmení osvetlenie kabíny a rozloženie displeja na prístrojovej doske tak, aby navodzovali koncentráciu alebo pohodlie.