Triedu G považujeme za jednu z najväčšou spotrebou či už nafty alebo benzínu. Predsa… Videl si už niekedy “Géčko“ so spotrebou menšou ako 15 litrov na 100 km ?
Bývalý vedúci Mercedes-Benz Dieter Zetsche pred dvoma rokmi prehlásil, že do roku 2022 budú vyrábať elektrické verzie všetkých modelov áut. Netrvalo dlho a na svete bol prvý sériovo vyrábaný elektromobil značky Mercedes – EQC. Ide o elektrickú verziu GLC a na cestách ho budeme stretávať od konca roka 2019.
Ide o sľubný začiatok tejto automobilky na trh s elektro autami, no ak chce Mercedes pokračovať a rozšíriť ponuku elektromobilov potrebuje uvádzať do predaja viacero typov. V prípade EQC ide o auto s dojazdom 400 kilometrov a dvoma elektromotormi s výkonom 408 konských síl. Zrýchlenie je z 0 na 100 km/h niečo viac ako 5 sekúnd. Cenovka tohto auta začína na 89 450 € .
Prvý lacnejší elektromobil Mercedes predstaví v priebehu budúceho roka. Malo by byť o novú verziu modelu GLA, ktorej elektrický variant sa bude volať EQA. Poťahajú však aj za druhý koniec – predstavia ešte drahší elektromobil.
Privítajte EQG
Vďaka Tweetu Saschu Pallenberga, vedúceho digitálnej transformácie v materskej spoločnosti Mercedes-Benz Daimler, sa dozvedáme vzrušujúcu novinku. Šéf automobilky Ola Källenius povedal, že “chystajú elektrickú verziu Mercedesu triedy G s nulovými emisiami.”
“V minulosti sa diskutovalo o tom, či model prestaneme vyrábať. Ja teraz veci vidím tak, že posledný vyrobený Mercedes bude trieda G,”
doplnil Källenius svoje vyjadrenie metaforickým poukázaním na dôležitosť tohto modelu.
Šéf automobilky nešpecifikoval, kedy sa elektrické EQG začne vyrábať, kde sa bude predávať a čo vôbec máme čakať. Kvôli už tak nadmernej váhe triedy G bude jeho elektrický variant ešte ťažší vďaka masívnym matériám. Hmotnosť vozidla by sa mohla vyšplhať na 3 tony.
Aby bol nový elektromobil dostatočne šetrný, musí byť čo najľahší. Čím väčšiu kapacitu batérií však má, tým bude ťažší. Mercedes teda musí nájsť tú správnu rovnováhu medzi dojazdom a rýchlosťou.