Yaris dostane spoločníka v podobe crossoveru, ktorý ponúka viac priestoru a vyššiu svetlú výšku.
Toyota pôvodne zamýšľala predstaviť svoj nový malý crossover v marci na Ženevskom autosalóne, ale zrušenie udalosti spôsobené koronavírusovou pandémiou prinútilo automobilku zmeniť premiéru. Spoločnosť uviedla, že by to oddialilo debut vozidla o týždne alebo dokonca mesiace, ale čakanie je teraz u konca, Toyota je pripravená predstaviť svoj crossover pochádzajúci z modelu Yaris.

Nový Yaris Cross, ktorý je umiestnený niekde pomyselne pod C-HR a RAV4, nesie rázvor náprav supermini s rozmermi 2560 milimetrov, zatiaľ čo má dlhšie previsy zväčšujúce celkovú dĺžku o 240 mm na 4180 mm. Je tiež o 20 mm širší a 90 mm vyšší ako Yaris.
Vyznačuje sa bežnejším dizajnom, s argumentom, že je múdrym krokom, ktorý by mal prilákať viac kupujúcich do autosalónov Toyota. Tieto akcie boli podmienené tomu, že nie všetci ľudia majú radi bizarný štýl C-HR. Vďaka svojej väčšej stope v porovnaní s obyčajným Yaris-om je praktickejšie, napomáhajú tomu aj zadné sklopné sedadlá v pomere 40:20:40.

Kupujúci si budú môcť objednať Yaris s kolesami až 18 palcov a lesklým novým náterom s názvom Brass Gold, zatiaľ čo voliteľné elektrické zadné dvere uľahčia nakladanie a vykladanie nákladu. Po otvorení nákladného priestoru je možné podlahu upraviť na výšku a tiež ju možno rozdeliť na dve časti podľa toho, čo potrebujete prevážať. K dispozícii je dokonca aj pásový systém, ktorý umožňuje majiteľom zaistiť predmety na mieste bez toho, aby sa museli starať o veci lietajúce po celej zadnej časti počas jazdy.
Pohon všetkých kolies nie je v európskom segmente malých SUV bežný a preto sme radi, že spoločnosť Yaris ponúkne pohon AWD (4×4) spojený s hybridnou hnacou sústavou pozostávajúcou z trojvalcového 1,5-litrového benzínového motora, ktorý spolupracuje s elektrickým motorom. Spaľovací motor má účinnosť až 40 percent a môže poháňať samotné vozidlo v režime pohonu predných kolies (FWD). Akonáhle senzory zistia zlé podmienky priľnavosti, systém AWD sa rozbehne a pomôže vodičovi vyrovnať sa s dažďom, snehom alebo dokonca pieskom.

Celkový výkon hybridnej zostavy je 116 koní, čo nemusí znieť lákavo, ale skutočne potrebujete viac od mestského crossoveru? Toyota tvrdí, že modely s pohonom predných kolies budú mať emisie CO 2 nižšie ako 120 g / km, zatiaľ čo model AWD bude emitovať menej ako 135 g / km.
Toyota si kladie za cieľ vyprodukovať viac ako 150 000 kusov ročne vo svojej továrni vo Valenciennes. Malé vysokovýkonné vozidlo sa bude predávať v Európe v lete roku 2021 potom, čo bude na jeseň uvedené na trh v Japonsku.
Som plný očakávania… Bude kríženec malého mestského auta a SUV úspešný vodca značky Toyota? Nechajme sa prekvapiť…