Volkswagen Tayron: Viac než len predĺžený Tiguan!

Martin Slanina

Mohli by ste si myslieť, že nový model Volkswagen Tayron bude iba predĺženým Tiguanom, ktorý sa doteraz predával ako Tiguan Allspace. Volkswagen však na tejto novinke zapracoval natoľko, že si zaslúži vlastné meno.

Od Tiguan Allspace k Tayronu

Model Tiguan Allspace bol dôležitým členom rodiny Volkswagen. Bol založený na populárnom modeli Tiguan, ale s predĺženým rázvorom a možnosťou usadiť až sedem cestujúcich. To poskytovalo praktickú flexibilitu pre zákazníkov, ktorí mohli tento priestor využiť na zväčšenie batožinového priestoru. Verzia Allspace bola úspešná a tvorila viac než polovicu predaných Tiguanov.

Volkswagen sa však rozhodol posunúť túto koncepciu ďalej a vytvoriť úplne nový model. Tayron kombinuje praktické vlastnosti s prémiovou kvalitou a dizajnom, čo viac zodpovedá jeho veľkosti. Volkswagen sľubuje, že Tayron bude autom, ktoré rodinám umožní robiť čokoľvek, čo si zaumienia.

Väčšie a priestrannejšie SUV

Volkswagen Tayron meria na dĺžku 4 770 mm, čo je o 231 mm viac než súčasný Tiguan, pričom rázvor je predĺžený na 2 791 mm. V porovnaní s Tiguan Allspace je Tayron dlhší o 42 mm a širší o 13 mm. Samozrejme, zadné sedadlá sú posuvné a nastaviteľné, a to aj v 7-miestnej konfigurácii, kde objem batožinového priestoru stúpol z 230 na 345 litrov, čo je porovnateľné s modelom Volkswagen Golf.

Pri sklopení tretieho radu sedadiel máte k dispozícii viac ako 850 litrov pre batožinu. A keď zložíte aj druhý rad, batožinový priestor sa nafúkne až na 2 000 litrov.

Dizajn: Tayron má vlastnú identitu

Tayron nie je iba predĺženým Tiguanom, ale má vlastný dizajnový jazyk. Úzka maska chladiča opticky rozširuje auto, dopĺňajú ju nové nárazníky, kapota a moderné svetlomety, ktoré môžu byť vybavené technológiou IQ.Light HD Matrix. Tieto svetlomety obsahujú až 38 400 diód pre dokonalé osvetlenie vozovky.

Zadné svetlá sú vybavené OLED technológiou a vytvárajú efektné trojrozmerné obrazce. Aj bočný profil odhaľuje zmeny – blatníky sú menej oblé a jemne štvorcové, čím sa Tayron odlišuje od Tiguanu.

Moderný interiér s prémiovými detailmi

V interiéri Tayronu nájdete kompletne prepracovanú palubnú dosku. Displeje už nie sú voľne stojace, ale elegantne integrované do palubovky, nad ktorou sa nachádza kožou obšité tienidlo v štýle modelu ID.7. Interiér môže obsahovať dekor zo skutočného dreva, ktorý prechádza celou šírkou kokpitu.

Štandardom sú moderné sedadlá ergoActive Plus, ktoré sú vybavené až 10 tlakmi na masáž, s vyhrievaním a ventiláciou. Od verzie Elegance Tayron ponúka akustické čelné sklo a dvojité akustické presklenie predných aj zadných dverí, čo znižuje hluk v kabíne až o 5 dB.

Výkonné motory a plug-in hybridy

Pod kapotou Tayronu nájdeme širokú ponuku motorov, vrátane štvorvalcov na benzín, naftu a plug-in hybridy. Základom je mild-hybridná jednotka 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k). K dispozícii sú aj výkonnejšie 2.0 TSI motory s výkonom 150 kW (204 k) alebo 195 kW (265 k), oba spojené s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion.

Naftové motory zastupuje 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) alebo 142 kW (193 k), pričom výkonnejší model opäť disponuje pohonom 4Motion. Najvýkonnejšie verzie Tayronu dokážu ťahať prívesy s hmotnosťou až 2,5 tony.

Plug-in hybridy majú kombinovaný výkon buď 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k) a podporujú DC nabíjanie. Čisto elektrický dojazd presahuje 100 km, čo je veľká výhoda aj v reálnej prevádzke.

Komfort a jazdné vlastnosti

Podvozok Tayronu je vybavený štandardnou konfiguráciou s nápravou MacPherson vpredu a multilinkom vzadu. Za príplatok sú dostupné nové dvojcestné tlmiče DCC Pro od spoločnosti Kayaba, ktoré sľubujú špičkový komfort jazdy.

Dostupnosť a cena

Predpredaj Volkswagenu Tayron sa začne už v novembri 2024, pričom cena bude začínať na úrovni 39 990 eur. Táto cena zahŕňa mild-hybridný motor a automatickú prevodovku, čo robí z Tayronu veľmi atraktívnu voľbu pre tých, ktorí hľadajú veľké a všestranné SUV.

Volkswagen Tayron teda prináša viac než len natiahnutý Tiguan – je to úplne nový model, ktorý kombinuje praktickosť, komfort a moderné technológie pre náročných zákazníkov. Sme zvedaví ako to vypáli!

Next Post

Dacia Bigster: Necelých 25 000 eur za Duster XL!

Dacia Bigster, nový člen rodiny Dacia, konečne prichádza s cenou začínajúcou pod 25 000 €. Tento model, často označovaný ako „Duster XL“, ponúka priestrannejší interiér a modernejšie technológie, pričom si zachováva dostupnú cenovú politiku. Ako zástupca C-SUV segmentu mieri na klientov, ktorí hľadajú viac priestoru, ale aj moderné ekologické pohony. […]