DNA Maserati je už roky jedinečné, no nesmieme zabudnúť, že je taktiež sčasti poznačené aj jeho priamou konkurenciou. Okrem úspechov v F1 v 50-tych rokoch ( za éry Juana Manuela Fangia) sa stali majstrami so svojimi monopostami a práve ich športové autá a autá Grand Touring boli tie, ktoré vytvorili pre túto firmu najvýznamnejšiu časť svojho katalógu.
Veľkolepý a nezabudnuteľný model MC12, uvedený na trh v roku 2004, vzdal poctu týmto pretekárskym autám a zašiel tak ďaleko, že sa stal víťaznou legendou v šampionátoch GT.
Teraz, o viac ako desať rokov neskôr, MC20 preberá štafetu s novo predstaveným variantom GT2. Pretekársky špeciál, ktorý prichádza, aby dobyl Európsku sériu GT2.
Veľkú časť pozornosti, ktorú MC20 pri svojej prezentácií zožal, spôsobil jeho motor, sofistikovaný trojlitrový V6 s dvojitým turbom, nazývaný aj Nettuno. Dielo mechanického umenia, ktoré teraz, rámci prípravy na preteky, akoby zažilo nový zvrat.
Podľa vyhlásenia Maserati, Nettuno MC20 GT2 dostane exkluzívnu technológiu dvojfázového spaľovania, kde sa zmes vzduchu a paliva zapáli v malej predkomore a explózia ide priamo do valca, kde sa ďalej dopĺňa palivom, s masívnym vstrekovaním väčšieho množstva paliva.
Táto technológia má inšpiráciu z Formule 1, kde konštruktéri ako Ferrari alebo Mercedes už roky používajú rovnakú úspešnú schému. V prípade Maserati to znamená značné zlepšenie oproti výkonu 630 koní zo štandardného motora, aj keď bolonská automobilka v tomto smere čísla neprezradila.
Navonok vykazuje MC20 GT2 vysoko prepracovanú aerodynamiku, ktorá vzdáva hold pôvodnej estetike modelu, čoho dôkazom je spojler z uhlíkových vlákien na prednom nárazníku alebo vetracie otvory na kapote. So spojlerom a výrazným nasávacím potrubím, získame predstavu o šelme, ktorou MC20 sľubuje byť.
Maserati MC20 GT2, vybavené mnohými špecificky vyvinutými komponentmi, od šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky až po plne nastaviteľné odpruženie, absolvuje posledné testy pred oficiálnym debutom, ktorý sa uskutoční budúci rok v júni na 24 Hours of Spa.