Výkonná verzia modelu Octavia doplňuje svoju ponuku o dva nové motory, okrem toho bude mať aj verziu PHEV.
Niekoľko mesiacov dozadu predstavila automobilka Škoda svoju športovú verziu novej Octavie 2020 s tradičným označením RS. V tom čase český sedan bol oznámený iba ako plug-in, čo znamenalo, že mnohým chýbali tradičné varianty spaľovacieho motora. Či už nafta alebo benzín… No, ten deň prišiel a my už poznáme celý rad motorov pre model Škoda Octavia RS.
Športová estetika
Nová Octavia RS je sprevádzaná športovou líniou, zreteľne odlíšiteľnou od zvyšku modelov Octavia. Hlavne v častiach ako sú prívody vzduchu, gril a 18-19″ disky. Nesmú chýbať červené brzdové strmene, zatiaľ čo čierna mriežka a zadná časť so špeciálnymi klapkami a prispôsobeným zadným difúzorom vynikajú asi najviac. Vo verzii sedan nájdeme aj maličké krídlo, ktoré je v čiernej matnej farbe a vyzerá fakt skvelo!
Vo vnútri nájdeme exkluzívne čalúnenie a rôzne ozdobné prvky z uhlíkových vlákien alebo hliníka. Hlavným bodom je stále jeho obývateľnosť vďaka obrovskému priestoru, ktorý zahŕňa 450-litrový kufor v sedanovej verzii a 480 v rodinnej verzii.
Nová RS = nová technológia
Octavia RS získala exkluzívnu a výkonnú mechaniku. Hlavne ide o plug-in hybridný systém s názvom iV. To všetko je zdieľané s modelmi ako Volkswagen Golf GTE alebo Cupra Leon .
Čelíme prvej plug-in hybridnej pohonnej jednotke, ktorá bude zaradená do modelu radu RS. V ňom sa kombinuje benzínový blok 1,4 TSI a elektrický blok 85 kW, ktoré poskytujú celkový výkon 245 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm, s údajom o emisiách CO2 približne 30 g / km v cykle WLTP (predbežné údaje).
Vysokonapäťová lítium-iónová batéria má kapacitu 13 kWh, čím poskytuje v rámci cyklu WLTP plne elektrický dosah až 60 km. Krútiaci moment 330 Nm poskytovaný elektromotorom je okamžite k dispozícii, aj to napomáha zrýchleniu RS iV. Zrýchlenie z 0-100 to má za 7,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 225 km/h. Auto bolo skonštruované tak, aby bolo v súlade s najprísnejšími emisnými predpismi, ktoré nadobudnú účinnosť 1. januára 2021.
Okrem elektrifikácie bude Octavia RS k dispozícii s benzínovým 2.0 TSI motorom, ako je už vo VW group zvykom. Tento motor vyvíja 245 koní a maximálny krútiaci moment 370 Nm, ktorý je k dispozícii medzi 1 600 a 4 300 ot/min. Motor je prepojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, aj keď na želanie je k dispozícii voliteľná automatická prevodovka DSG so siedmimi stupňami. V prípade druhého modelu dosahuje český model rýchlosť 100 km / h za 6,7 sekundy, čo je o šesť desatín rýchlejšie ako RS iV.
Na druhej strane sa zákazník môže rozhodnúť pre dieselový variant založený na motore 2.0 TDI, ktorý je použitý aj v modeli Octavia Scout. Je to motor, ktorý vyvíja 200 konských síl s krútiacim momentom 400 Nm. Výkon je odosielaný na prednú nápravu pomocou sedemstupňovej automatickej prevodovky s dvojitou spojkou. Veľkým vrcholom tejto možnosti naftových motorov je to, že môže byť taktiež spojený so systémom pohonu všetkých kolies. Pri tejto konfigurácii RS TDI zrýchli z 0 na 100 km / h za 6,8 sekundy.
Pre oficiálnu komercializáciu si budeme musieť počkať do septembra. Veď nie nadarmo sa hovorí: „Na dobré sa čaká…” .