Bol stanovený najnovší a najzvláštnejší svetový rekord!

Adrián Glett

Elektrický hypercar Rimac Nevera sa stal prvým automobilom schopným dosiahnuť rýchlosť 275 km/h pri cúvaní, čo z neho robí ideálne vozidlo na natáčanie akčných filmov.

Rimac Nevera je odhodlaný byť jedným z automobilov, ktoré držia najviac rekordov, a ak pred pár mesiacmi nazbieral viac ako 23 rekordov, vrátane zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 1,82 alebo z 0 na 400 za 21,31 sekundy, teraz pridáva ešte jeden rekord. Obzvlášť zvláštny, pretože len máloktorý vodič tohto športového vozidla ho pravdepodobne využije v praxi: dosiahnutie svetového rýchlostného rekordu 275,75 km/h pri cúvaní.

Na testovacom zariadení v nemeckom Papenburgu, s vodičom Goranom Drndakom za volantom Rimacu Nevera, bol vytvorený tento netypický svetový rekord. Zážitok, ktorý sám vodič označil za neprirodzený.

,,Počas pretekov určite potrebujete nejaký čas, aby ste si na to zvykli. Pozeráte sa späť na scenériu, ktorá sa vzďaľuje čoraz rýchlejšie, cítite, ako sa vám krk vychyľuje dopredu, čo je takmer rovnaký pocit, ako keď normálne prudko brzdíte.“

Vysvetľuje Goran Drndak.

Kľúčom k rýchlosti vozidla Nevera je jeho pokročilý systém batérií, pohonné ústrojenstvo a softvér, ktoré boli vyvinuté priamo v spoločnosti Rimac Group. Predné a zadné hnacie jednotky. Každá pozostáva z dvoch samostatných motorov a dodávajú energiu každému kolesu zvlášť. V zadnej časti umožňuje 1MW dvojitý menič dosiahnuť 900 Nm a 470 kW na motor, zatiaľ čo úplne na mieru navrhnuté predné hnacie ústrojenstvo je navrhnuté tak, aby poskytovalo optimálny výkon a kontrolu. Na všetky systémy dohliada komplexná sieť elektronických riadiacich jednotiek vyvinutých vo vlastnej réžii, ktoré spolupracujú so superpočítačom na báze NVIDIA Pegasus a 100-krát za sekundu vypočítavajú a posielajú výkon štyrom systémom pohonu.

Podľa samotnej značky je tento rekord možný, pretože elektrický Rimac Nevera má bezstupňovú prevodovku. Štyri nezávislé motory, dva pre každú nápravu, sú zodpovedné za jazdu vozidla dopredu alebo dozadu bez toho, aby sa starali o prevody, takže prenos výkonu je v oboch prípadoch podobný. Skutočne jedinou brzdou, ktorá zabránila modelu Nevera dosiahnuť podobnú rýchlosť, akú je schopný ponúknuť pri jazde dopredu, je aerodynamika, komplikovanejšia, keď je nos zadný a naopak, a stabilita.

,,Počas vývoja nás napadlo, že Nevera bude pravdepodobne najrýchlejším autom na svete pri jazde dozadu, ale trochu sme si z toho robili žarty“Aerodynamika, chladenie a stabilita predsa neboli navrhnuté na jazdu vzad pri vysokej rýchlosti. Napriek tomu je dosiahnutie 275 km/h takýmto spôsobom výzvou, ktorú ešte nikto pri takejto rýchlosti nedosiahol, a Rimac si tak pripísal ďalšie víťazstvo.“

Priznal hlavný inžinier Nevery, Matija Renić.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Next Post

Prečo aj autám rastú fúzy v novembri?

V novembri si autá „nechávajú rásť fúzy“, ale nie z dôvodu módy. Ide o iniciatívu sociálneho uvedomenia, ktorá má silný dosah v anglosaských krajinách, no v Európe, a najmä na Slovensku, je stále málo známa. Každý deň v roku sa na celom svete niečo oslavuje, od Dňa životného prostredia po […]